Page 99 - Revista ZiuaCargo ianuarie 2019
P. 99

României la Protocolul adițional privind e-CMR.
grave prejudicii operatoriilor de trans- port agabaritic și celor de transport cu vehicule specializate. Cu toate că Normele au fost elaborate conform legislației europene în domeniu și au fost promovate și avizate în cadrul Comisiei de Dialog Social, atât în 2017, cât și de 3 ori în 2018, acestea, totuși, nu au fost semnate de ministrul Transporturilor. UNTRR va continua demersurile, până la semnarea Nor- melor de către ministrul Transportu- rilor.
prevede examinarea șoferilor în limba engleză.
La nivel de industrie, e-CMR este așteptat și cerut de toți operatorii de transport și clienții onești, fiind un in- strument care îi va ajuta foarte mult în desfășurarea activității.
UNTRR s-a implicat activ în pla- fonarea tarifului RCA, atunci când acesta a escaladat orice limită de bun simț, precum și în elaborarea noi unei legi privind asigurarea RCA. La mai bine de un an de când a intrat în vigoare LEGEA 132/2017, piața asi- gurărilor a început să funcționeze nor- mal și, tocmai din acest motiv, UNTRR se opune propunerii ASF, la solicitarea netransparentă a Comisiei Europene, de modificare a legii, mai ales pe formula de calcul a tarifului RCA, un drept câștigat de operatorii de trans- port, prin proteste.
Lobby pentru acte normative favorabile cărăușilor
Activi în crizele șoferilor și RCA
Având în vedere că, în ultimii ani, au existat puncte de vedere divergen- te între poliția rutieră și ISCTR, referi- tor la aplicarea restricțiilor de circulație pe unele sectoare de drumuri naționa- le și autostrăzi, în zilele de sărbătoare, și operatorii de transport au fost amen- dați abuziv de agenții de circulație, UNTRR a solicitat modificarea legisla- ției astfel încât aceasta să fie clară și fără echivoc. Astfel că HG 1777/2004 a fost abrogată și înlocuită cu ORDINUL 132 din 2018.
Referitor la criza șoferilor profe- sioniști din România, încă din 2015, UNTRR a solicitat măsuri urgente de atragere a tinerilor de la vârsta de 18 ani și finanțarea unui program euro- pean de formare vocațională a șofe- rilor, precum și cursuri de formare profesională și examinarea șoferilor în limba engleză.
Pe lângă zona de informații, cali- tatea de abonat UNTRR vă oferă și posibilitatea de a beneficia de reduceri la produse destinate transportului ru- tier (formulare tipizate, dispozitive OBU, chingi, produse siguranță, pro- duse tahograf, anvelope, acumulatori, hărți, publicații diverse) sau diferite servicii (asigurări RCA și CMR, rovi- niete, obținerea formularelor A1).
Au trecut 4 ani de la intrarea in vi- goare a Legii 198/2015 de modificare a OG 43/1997 privind regimul drumu- rilor, iar Normele de aplicare a legii nu au fost încă actualizate, cauzând
După 3 ani de intervenții și solicitări susținute, în luna decembrie 2018, Ministerul Transporturilor a publicat, pe site, un proiect de Ordin care
Pentru a vă abona la UNTRR, in- trați pe www.untrr.ro sau puteți trimite un email la adresa office@untrr.ro.
PUBLICITATE
   




















































































   97   98   99   100   101