Page 28 - Revista ZIUA Cargo aprilie 2019
P. 28

  În România, Denisson Energy, firmă membră a grupului Antares, și Asociația Gazului Natural pentru Vehicule, NGVA România, dezvoltă proiectul CNG România, care vizează implementarea a 9 stații de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat (CNG) de-a lungul coridoarelor pan-europene.
  Proiectul, în valoare de 5,2 milioane de euro, este derulat în cadrul programului CEF al Agenției pentru Inovație și Rețele (INEA) a Comisiei Europene și
este cofinanțat de Uniunea Europeană cu 85% din valoarea acestuia.
Detalii despre proiect și stadiile de implementare puteți găsi accesând www.cngromania.eu.
Notă: Responsabilitatea privind această publicație revine integral autorului. Uniunea Europeană nu este responsabilă pentru modul în care sunt utilizate informațiile publicate.
CNG
Potențial uriaș
Apentru gazul natural
Pachetul de Mobilitate Curată 3 a stabilit, pentru prima dată, standarde de emisii de CO2 pentru vehiculele comerciale grele.
sociația europeană a Vehicu- CO2 realizate prin intermediul resur- lelor pe Gaz Natural și Biogaz selor regenerabile va garanta faptul (NGVA Europe) a apreciat că acestea vor juca un rol central în
 rezultatele la care s-a ajuns în acest atingerea obiectivelor ambițioase de
sens, considerând că acestea repre- zintă un stimulent crucial pentru utili- zarea resurselor regenerabile de gaz în sectorul transporturilor.
decarbonizare până în 2030.
O dată ce va fi dezvoltată, metodo- logia Pachetului poate reprezenta un punct de pornire și poate crea efecte pozitive și pentru alte segmente de
Potrivit NGVA, metodologia ar trebui să poată stimula reducerile de CO2 începând de la producția de com- bustibil, până la emisiile generate de consumul acestuia, realizând un echilibru.
vehicule și moduri de transport.
Acesta este un mesaj clar și pozitiv atât pentru producătorii de vehicule, cât și pentru cei de biocombustibili. Nu este de așteptat ca electrificarea transportului de marfă să crească rapid și astfel de prevederi vor permite producătorilor de camioane să ofere pieței soluții complementare, mai convenabile economic, contribuind, în același timp, la atingerea țintelor ecologice și planificându-și investițiile în conformitate.
Apel pentru o metodologie care să includă gazul
și transformarea lor în produse a căror evoluție să fie dictată de piață.
În prezent, utilizarea gazului natu- ral poate oferi o reducere a emisiilor de CO2 de până la 20,4%, în cazul camioanelor de transport de lungă dis- tanță. Aceasta înseamnă că tehnolo- gia gazelor naturale este una dintre cele mai bune soluții deja disponibile pentru a face față provocărilor impuse de regulamentele de protecție a me- diului. Recunoașterea economiilor de
Organizația susține că este funda- mentală includerea combustibililor re- generabili și a celor sintetici în gama de alternative disponibile pentru atin- gerea acestui obiectiv intermediar. Iar dezvoltarea unei metodologii care să îi aibă în vedere pentru 2025 este cru- cială, pentru a nu reprezenta doar o oportunitate ratată.
NGVA atrage atenția o dată mai mult asupra faptului că vehiculele grele care rulează pe gaz natural sunt considerate a se număra printre cele mai economice de pe piață din punct de vedere al consumului. Prin perfor- manțele ridicate din punct de vedere al eficienței consumului și al interva- lelor extinse de service, camioanele pe gaz pot garanta un efect nociv mult mai mic asupra mediului.
NGVA Europe a făcut, la începutul acestui an, un apel către structurile legislative la nivel european pentru a lua în considerare resursele gazoase regenerabile încă de la nivelul limitelor intermediare din 2025.
Avantajele gazului natural
În prezent, Directiva de Energie Regenerabilă oferă suport pentru pro- ducția de gaz regenerabil, dar nu exis- tă niciun mecanism pentru stimularea consumului sau pentru ieșirea biocom- bustibililor de sub dependența publică
De asemenea, foarte important este și faptul că este deja disponibilă o infrastructură de distribuție și de alimentare destul de dezvoltată, în timp ce, pentru restul de alternative, nu este de așteptat a se realiza nimic spectaculos pe termen scurt. Dezvol- tarea unei metodologii corespunză- toare ar fi de natură să genereze o și mai accelerată dezvoltare a acestei infrastructuri. Mai mult decât atât, in- vestițiile necesare pentru dezvoltarea acestei infrastructuri sunt sustenabile și competitive comparativ cu alte teh- nologii, fără efecte negative asupra consumatorului final.
 28 .................................................................................................................................................... aprilie 2019
Nu în ultimul rând, trebuie mențio- nat faptul că, la rândul lor, producătorii de vehicule comerciale grele au dez- voltat deja, în majoritate, modele care funcționează cu gaz natural, care pot fi disponibile oricând.
Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
ACTUALITATE




































































   26   27   28   29   30