Page 3 - Revista ZIUA Cargo aprilie 2019
P. 3

1T5 minute contra extratereștrilor
recu și protestul lui Ștefan Mandachi... Frumos, elegant și cu puternic impact me- diatic.
Așa de bine a fost gândită campania, de la me- saj și până la clip, imagini și sunet, încât cei care au spus #șîeu au fost mulți, foarte mulți... De fapt prea mulți!
Până și autoritățile, chiar o parte dintre miniștri și-au arătat sprijinul. Serios? Păi dacă toată lumea s-a pus de acord, atunci ce ne mai reține? Iată că până la urmă a ieșit la iveală faptul că este vorba despre forțe necunoscute care opresc construcția autostrăzilor. Extratereștrii acționează pe căi supra- naturale, sau, cel puțin, prin tehnologii încă nedes- coperite de oameni și blochează, nu se știe cum, proiectele mari de infrastructură.
Poate că România nu este o țară foarte bogată, însă, astăzi, există toate premisele (inclusiv finan- ciare) pentru o dezvoltare accelerată a infrastructurii rutiere. Astfel, dacă administratorii țării (în special Guvernul) își doresc să construiască autostrăzi, o fac. Dacă, în schimb, nu prea vor... atunci începem să auzim despre studii complicate, avize imposibil de obținut, probleme cu ecosistemul, conspirații eu- ropene și chiar despre vremea rea. Riscăm să ajun- gem o națiune care urăște natura și se revoltă îm- potriva Uniunii Europene, doar pentru că unora (care nu au curajul să o recunoască fățiș) nu le iese la socoteală construcția autostrăzilor. Și trece anul... și sunt „salvate”, din nou, sumele din buget necheltu- ite pentru infrastructură și transferate unde „trebuie”...
Proteste au mai fost făcute, dar acum ceva s-a schimbat: Ștefan Mandachi a construit un metru de autostradă!
Suntem încă departe de momentul în care Statul va trebui să stabilească, în mod transparent, un pro- cent clar din buget, alocat investițiilor, iar plătitorii de taxe și impozite să decidă, eventual direct, către ce proiect și ce constructor să vireze respectivul pro- cent... însă senzația neplăcută a apărut. Toți poli- ticienii sunt, astăzi, mai mult sau mai puțin conștienți de sentimentul „irelevanței”. Și nu se întâmplă doar în România. Presiunea este tot mai mare și ei sunt cei care trebuie să își redemonstreze utilitatea.
Recunosc faptul că sunt ușor speriat de o lume în care „politicul” ar ajunge complet irelevant, însă, în același timp, sunt îngrijorat de ce va face acesta pentru a-și recăpăta importanța. Va acționa „cu cap”, sau va prefera să lucreze „cu picioarele”?
Pentru a fi mai explicit și întorcându-ne la pro- blema noastră, „cu cap” ar presupune să se apuce serios de treabă și, an de an, să vedem progresele, în număr de kilometri noi de autostradă. Treabă dificilă și care implică un grad ridicat de pricepere!
 „Cu picioarele”, însă, ar însemna găsirea, într-un mod și mai creativ (mai pervers), de motive care să explice blocajul.
Acum ar fi momentul să vă recomand să abor- dați lucrurile „cu cap”, însă știm cu toții că nu este suficient. Este nevoie de dezvoltarea relațiilor pe orizontală, de întărirea încrederii, de acceptarea și protejarea abordărilor inteligente, dublate de ex- periență și profesionalism... este nevoie să nu ne lăsăm păcăliți!
În lupta dintre „bun simț și inteligență” pe de o parte și „tupeu și nesimțire” pe cealaltă parte, primii par să nu aibă nicio șansă.
Și totuși, eu am speranțe. Pentru că istoria este plină de situații „disperate”, salvate miraculos și împotriva tuturor previziunilor.
aprilie 2019 .................................................................................................................................................. 3
Împreună mișcăm lucrurile!
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
  EDITORIAL

















































































   1   2   3   4   5