Page 6 - Revista ZIUA Cargo aprilie 2019
P. 6

APLICAȚIA RAR „ISTORIC VEHICUL”
Proverb indian
europene și pentru dezvoltarea de proiecte în parteneriat public-privat. Aprobăm studiul de fundamentare a proiectului strategic de investiții, în parteneriat public-privat, autostrada Tg. Neamț – Iași, vital pentru regiunea Moldovei. Valoarea totală a investiției este estimată la 1,2 miliarde de euro, iar perioada de proiectare și realizare a autostrăzii este de 48 de luni. Proiectul are în vedere realizarea a 68 km de autostradă, iar efectele economice de atragere a investițiilor în această regiune, dar și sociale sunt evidente mai ales că autostrada se racordează la drumul de mare viteză București – Suceava, aflat în pregătire la Ministerul Transporturilor”, a afirmat Viorica Dăncilă. Pentru restul din A8, sectorul Tg. Mureș – Tg. Neamț, CNAIR a scos la licitație, la începutul lunii februarie a.c., completarea Studiului de Fezabilitate.
BANI DE EXPROPRIERI PENTRU DRUMUL EXPRES CRAIOVA – PITEȘTI
Guvernul a adoptat fondurile necesare declanșării procedurii de expropriere a imobilelor aflate pe raza localităților Bîrza, Piatra Olt, Slătioara și Valea Mare, din județul Olt, pentru al doilea tronson al Drumului Expres Craiova – Pitești. A fost aprobată și Hotărârea de Guvern privind exproprierea imobilelor aflate de-a lungul primului tronson.
Sumele individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată, aflate pe coridorul de expropriere, situat pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes național „Drum Expres Craiova – Pitești și legăturile la drumurile existente”, Tronsonul 2, prevăzut la art. 1, situate pe raza localităților Bîrza, Piatra Olt, Slătioara și Valea Mare din județul Olt, sunt în cuantum total de 667,5 mii lei și vor fi alocate de la Bugetul de Stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, prevede Hotărârea de Guvern.
CNAIR a semnat, în decembrie 2018, contractele pentru proiectarea și execuția primelor 3 loturi ale Drumului Expres Craiova – Pitești, în lungime de 57,55 km din totalul celor 120 km și în valoare de peste 1,8 miliarde lei (385 de milioane de euro), fără TVA, cu finanțare POIM – fonduri europene nerambursabile.
CUGETARE
 Învățându-l pe altul, îl faci mai bogat, fără ca tu să devii mai sărac.
    Registrul Auto Român (RAR) a lansat aplicația „Istoric Vehicul”, prin intermediul căreia orice persoană care deține sau intenționează să achiziționeze un vehicul poate verifica istoricul acestuia, condiția fiind ca mașina să fi trecut cel puțin o dată pe la RAR. Astfel, prin accesarea site-ului oficial www.rarom.ro, solicitantul introduce în aplicație adresa de e-mail și numărul de identificare al vehiculului în cauză (seria de caroserie/șasiu). Aplicația va genera un cod de acces, îl va expedia pe adresa de e-mail introdusă și, după validarea lui, va furniza către aceeași adresă de e-mail informații considerate utile pentru deținătorul sau viitorul deținător al unui vehicul. Datele generate sunt: activitățile derulate la RAR și numărul de kilometri înregistrați în bordul mașinii (kilometri regăsiți în baza de date a RAR sau a stațiilor ITP autorizate), existența sau valabilitatea cărții de identitate a vehiculului, câteva date tehnice și de identificare, gradul de poluare, valabilitatea ITP. Datele oferite reflectă
CONCURENȚĂ LOIALĂ ÎN TRANSPORTUL AERIAN
Consiliul UE a aprobat norme pentru concurență loială în transportul aerian. În contextul creșterii concurenței globale, UE dispune, acum, de un instrument eficace pentru a combate practicile comerciale neloiale care ar putea apărea în sectorul transportului aerian, din partea unor companii din afara UE. Regulamentul adoptat de Consiliu urmărește să asigure o concurență sănătoasă și să contribuie la menținerea unui nivel ridicat de conectivitate în întreaga UE. Concurența loială între transportatorii aerieni contribuie la extinderea gamei de opțiuni privind zborurile și la asigurarea unor prețuri mai accesibile pentru clienți. Regulamentul conferă Comisiei competența de a efectua o investigație și de a lua măsuri reparatorii financiare sau
configurația vehiculului și statutul acestuia și sunt valabile la data interogării acestora în sistemul nostru informatic. Aceste date nu sunt destinate comercializării, iar folosirea aplicației se supune unor termene și condiții, care sunt detaliate în momentul accesării aplicației „Istoric Vehicul”. Dacă aplicația se accesează în mod abuziv, solicitantului îi va fi restricționat accesul în consecință. Aplicația poate fi accesată și de pe smartphone. În viitor, RAR are în vedere extinderea domeniului informațiilor pe care le oferă, prin includerea și a unor date referitoare la eventuale daune și/sau reparații care interesează structura de rezistență a unui vehicul. „Întrucât acestea sunt informații care nu ne aparțin, este posibil ca furnizarea lor să comporte anumite costuri”, precizează reprezentanții RAR.
operaționale, în cazul în care o companie aeriană din afara UE recurge la o practică de denaturare a pieței care a provocat sau riscă, în mod clar, să provoace un prejudiciu unui transportator aerian din UE. Atât măsurile financiare, cât și cele operaționale vor fi adoptate prin intermediul unui act de punere în aplicare al Comisiei.
A8 TG. NEAMȚ – IAȘI: STUDIU ADOPTAT
Guvernul a adoptat studiul de fundamentare a proiectului Autostrăzii Tg. Neamț – Iași, investiție estimată la 1,2 miliarde de euro, ce va fi realizată în parteneriat public-privat (PPP), cu bani de la buget. Premierul a promis că Autostrada Tg. Neamț – Iași, în lungime de 68 de kilometri, va fi construită în patru ani. „Alocăm fonduri de la bugetul de Stat, luăm măsuri pentru atragerea fondurilor
  ȘTIRI
 6 .................................................................................................................................................... aprilie 2019

















































































   4   5   6   7   8