Page 6 - Revista ZIUA Cargo mai 2019
P. 6

CUGETARE
 „Când ți-e sete, este prea târziu să te gândești să sapi o fântână.”
 ITALIA: SANCȚIUNI MAI ASPRE PENTRU FOLOSIREA TELEFONULUI MOBIL
Proverb japonez
care se achiziționează în cadrul Programului. Garanția Statului este de maximum 50% din finanțarea acordată.
SEDIU RAR
LA TÂRGU JIU
Registrul Auto Român a inaugurat, la finalul lunii aprilie, noua reprezentanță a sa din județul Gorj. Evenimentul s-a desfășurat în prezența ministrului Transporturilor, Răzvan-Alexandru Cuc, a directorului general al Registrului Auto Român, ing. George-Adrian Dincă, și a mai multor reprezentanți ai administrației publice locale și centrale. Noul sediu este situat în municipiul Târgu Jiu, pe strada Termocentralei 40.
INERT LA TORNADĂ, SISTEMUL RO-ALERT VA SEMNALA VIJELIILE ȘI GRINDINA
Sistemul Ro-Alert a fost modificat și, din luna mai, transmite avertizări legate de vijelii și alte fenomene meteorologice, sau situații care se pot transforma în Cod Roșu. Decizia a fost anunțată, în data de 2 mai, de șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat, la o întâlnire cu reprezentanți ai Administrației Naționale de Meteorologie (ANM), ai IGSU și ai DSU, în urma numeroaselor critici primite după ce sistemul Ro-Alert nu a anunțat tornada de la Drajna, care a răsturnat un autocar și a smuls acoperișurile de pe 14 case. Secretarul de Stat în Ministerul de Interne a anunțat inclusiv înființarea unui „hotline dedicat” între centrul de prognoză meteo și Inspectoratul General pentru Situații de Urgență.
    Modificările recente la Codul rutier al Italiei includ sancțiuni noi pentru orice persoană prinsă cu telefonul mobil în mână în timp ce conduce, informează TISPOL (European Traffic Police Network). Astfel, amenzile pentru șoferii prinși că scriu mesaje sau vorbesc la telefon urcă până la aproape 1.700 de euro. De asemenea, permisul auto se suspendă pentru o perioadă între o săptămână și două luni. Norma acoperă utilizarea smartphone-urilor, laptop-urilor, notebook-urilor, tabletelor și dispozitivelor similare care
NUMAI 4,6% DIN DRUMURI SUNT AUTOSTRĂZI
Numai 4,6% (823 km) din totalul drumurilor naționale din România – care însumează 86.234 km – sunt autostrăzi, însă 39,9% (6.194 km) sunt drumuri europene, potrivit INS. Din punctul de vedere al numărului de benzi de circulație, 10,6% (1.873 km) sunt drumuri cu 4 benzi, 1,6% (290 km) au 3 benzi și 0,2% (31 km) – au 6 benzi. În schimb, aproape o treime (32,8%) din totalul drumurilor, respectiv 28.200 de km, sunt pietruite și de pământ. Procentul, calculat la finele lui 2018, este însă mai scăzut față de cel înregistrat în anul anterior, când existau 30.125 km de drumuri pietruite și de pământ (35%). Numai 17.740 km (20,6%) din rețea sunt drumuri naționale, 35.085 km (40,7%) sunt drumuri județene și 33.409 km (38,7%) sunt drumuri comunale.
Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, structura rețelei de drumuri publice înregistra: 36.689 km (42,5%) drumuri modernizate (92,4% cu îmbrăcăminte asfaltice de tip greu și mijlociu), 21.298 km (24,7%) drumuri cu îmbrăcăminte ușoară rutieră și 28.247 km (32,8%) drumuri pietruite și de pământ. În
determină ridicarea, chiar și pentru puțin timp, a mâinilor conducătorului auto de pe volan. Infracțiunile repetate vor fi sancționate cu amendă de până la 2.588 de euro și suspendarea pentru o perioadă de trei luni a dreptului de a conduce autovehiculele, potrivit noilor reguli.
  ȘTIRI
 ceea ce privește starea tehnică, 38,4% din lungimea drumurilor modernizate și 46,6% din cea a drumurilor cu îmbrăcăminte ușoară rutieră aveau durata de serviciu depășită. Circa 40,4% din drumurile județene erau modernizate, iar 38,2% dintre cele comunale erau pietruite.
PRIMA MAȘINĂ, ȘI PRIN „RABLA”
Programul „Prima mașină” va fi modificat de Ministerul Finanțelor, astfel încât românii să își poată cumpăra autoturisme noi chiar dacă au mai deținut automobile și inclusiv prin programele Rabla Clasic și Rabla Plus. În acest ultim caz, vor fi acceptate primele de casare, ecobonusurile şi ecotichetele pentru justificarea achitării avansului minim obligatoriu prevăzut în legislația aferentă Programului de stimulare a cumpărării de autoturisme noi. Potrivit proiectului de OUG, avansul va fi de minimum 5% din prețul de achiziție a autoturismului nou, pentru cele cu sistem de propulsie termic, de minimum 25% din preț pentru cele hibrid, respectiv de minimum 30% pentru autoturismul electric hibrid și pur electric, în funcție de tipul de autoturism nou
   6 ........................................................................................................................................................ mai 2019















































































   4   5   6   7   8