Page 3 - Revista ZIUA Cargo Septembrie 2019
P. 3

A fi... sau
nu contează?
 Firma x merge foarte bine, însă, pentru firma y, anul acesta a adus scăderi im- portante. Ciudat, mai ales că ambele fir- me deservesc aceeași industrie...
Toată lumea spune că 2019 este un an im- predictibil și iată că încep să apară primele date care să cuantifice mișcările din piață.
Înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană pe primele șase luni ale anului sunt grăitoare.
Autoturismele cu motorizare diesel sunt în cădere liberă, înregistrând -17,2% față de primul semestru al anului trecut. Asta înseamnă, deja, criză profundă, mai ales că discutăm de ma- șinile care, nu demult, erau cele mai populare. Și totuși...
Autoturismele pe benzină au înregistrat o creștere de 2,5%. Lucrurile se încadrează, în acest caz, într-o logică a creșterii sustenabile...
Ce credeți că se întâmplă cu vehiculele cu propulsie alternativă? Creșterea este explozivă, +27,5%, iar cele electrice au decolat cu o creș- tere de peste 90%.
Veți spune că această creștere nu înseam- nă prea mult, pentru că numărul lor este, încă, redus... Însă lucrurile nu mai stau așa. În pri- mele șase luni, au fost înmatriculate, în UE, peste 720.000 de autoturisme cu propulsie al- ternativă. Este clar, suntem în plin boom eco- nomic!
Totuși, dacă privim lucrurile la modul ge- neral, în primele șase luni, în UE, avem o scădere de 3,1% a înmatriculărilor. Îngrijorător, sau doar o ajustare a opțiunilor cumpărătorilor și, implicit, a producției? Ca un fapt divers, în România, ca de obicei, lucrurile sunt pe dos, înregistrându-se, în primul semestru al acestui an, cea mai mare creștere din UE, +19,2% (pe mine asta mă îngrijorează cel mai mult).
Industria auto are un impact major asupra transporturilor și logisticii și a economiei, în general. Având aceste cifre în față, putem trage o concluzie clară? Evident, nu!
Problema mai gravă pare să vină din altă zonă, aceea a percepției investitorilor. Iar aici țara noastră nu a excelat niciodată și, mai mult decât atât, trece printr-o perioadă în care în- crederea în economia românească se dete- riorează.
Cum ar trebui să reacționeze transportatorii și logisticienii? Mai dau niște oameni afară, reduc investițiile, amână planurile de dezvoltare, trag de camioanele vechi... chestii de bun simț, atunci când te pregătești de criză. Că, până la urmă, o veni și criza aia mult așteptată.
Îmi tot revin în minte cuvintele unui antre- prenor: „Contează ce crezi, ce gândești și ce simți!”. Nu are timp pentru știri apocaliptice și nu supra-analizează statisticile. Pur și simplu, se concentrează pe aspectele care contează pentru activitatea lui. Trebuie să înlocuiască două camioane, are un post liber de dispecer și caută persoana potrivită și, mai ales, caută un director de transport bun. Îl caută de câțiva ani, dar acum simte că are mari șanse să îl găsească.
El crede că a fi antreprenor înseamnă să te zbați atunci când ceilalți sunt inactivi și să stai liniștit atunci când ceilalți se îngrijorează.
M-a atras modul în care a „actualizat” celebra întrebare a lui Shakespeare – „a fi, sau a nu fi?” – în „contează, sau nu contează?”
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
Împreună mișcăm lucrurile!
 septembrie 2019 .......................................................................................................................................... 3
 EDITORIAL














































































   1   2   3   4   5