Page 39 - Revista ZIUA Cargo octombrie 2019
P. 39

  Valeriu Zaharia, Managing Director Divizia Trucks & Buses Mercedes-Benz Romania.
Cum ar arăta un top 5 al celor mai apreciate inovații de către cei care au testat camionul? MirrorCam, pentru vizibilitatea du-
să la un alt nivel.
Active Drive Assist, care, împreu-
nă cu sistemul PPC activat, asigură o experiență fără precedent la șofat, atât pe autostrăzi, cât și pe drumuri naționale. A preluat, practic, foarte mult din treaba șoferului. Acesta poate să se considere un om care aproape nu mai muncește. Trebuie doar să stea la volan și să supravegheze buna funcționare a sistemului, pentru a in- terveni doar dacă este cazul. Suntem la nivelul 2 de conducere autonomă.
Noul Actros asigură atât controlul longitudinal, de la pornire până la oprire, în funcție de traficul din față, cât și controlul lateral – urmărește marcajul drumurilor și ia virajele. Iar șoferul poate seta dacă dorește să ru- leze lângă marcajul din dreapta, cel din stânga, sau să mențină camionul pe centru. Șoferul poartă, totuși, în- treaga responsabilitate și are obligati- vitatea de a ține mâinile pe volan.
Multimedia cockpit. Cele două display-uri, la care se adaugă cele aferente MirrorCam, schimbă radical aspectul cabinei și contribuie semni- ficativ la confortul șoferului.
Consumul de carburant reprezintă un alt aspect foarte apreciat, iar noul PPC joacă un rol important aici. Daimler Trucks a anunțat o economie de 3-5% la consumul de carburant. Șoferii trebuie să se obișnuiască să utilizeze sistemul cât mai mult posibil, pentru că se pot obține rezultate remarcabile.
Uptime este, de asemenea, un sistem revoluționar, care, în timp, pe măsură ce va câștiga încrederea transportatorilor, va avea un impact semnificativ asupra afacerii de trans- port.
Nu putem să nu amintim și ABA 5, care ridică nivelul de siguranță pe o nouă treaptă.
Există, deja, o flotă demo
pentru piața românească?
Primul lot de camioane demo (27 de unități), este deja în teste la cli- enți, iar feedback-ul este foarte bun: consumurile sunt situate sub Actros 4, iar șoferii sunt foarte încântați de noul Cockpit interactiv și chiar de MirrorCam, cu care se obișnuiesc mult mai repede decât se asteaptă inițial.
Suntem numărul unu pe piață din punct de vedere al vânzărilor și ne propunem să încheiem anul pe aceas-
tă poziție. De altfel, avansul pe care îl avem este considerabil. Avem o cotă de piață de circa 25%, iar comenzile preluate pentru noul Actros ne arată că vom închide anul foarte bine.
Rezultatele vin și ca urmare a unei bune cunoașteri a pieței și a nevoilor clienților noștri, aspect care ne-a per- mis inclusiv să lucrăm cu mașini pe stoc și, astfel, să putem livra foarte repede, mai ales în prima jumătate a anului.
Bineînțeles, ne bazăm și pe apar- tenența la brand. Avem clienți loiali, unii utilizând 100% Mercedes-Benz, iar alții care au început cu ani în urmă să opereze cu camioanele noastre și, între timp, au devenit loiali acestui brand. Acesta este și motivul pentru care am creat oferta noastră de trade- in, ce include preluarea camioanelor existente în flota clientului, indiferent de marcă.
Din păcate, la acest moment, piața de second-hand s-a deteriorat, iar pre- țurile pentru astfel de vehicule au scă- zut mult.
Care sunt cele mai apreciate servicii, în acest moment, de către operatorii români?
Între serviciile adiacente autovehi-
culului, sau ceea ce numim noi „down- stream products”, primul și cel mai căutat de clienți este pachetul de ser- vice. Și aici avem o gamă largă de posibilități. Începem cu BestBasic, care înseamnă mentenanță (reviziile) – în mare, discutăm de o revizie pe an. Intervalele de service variază în funcție de modul de exploatare a cami- onului, fiind, în general, cuprinse între 120.000 și 150.000 km.
Urmează pachetele Extend și ExtendPlus, care înseamnă garanție extinsă. Prin combinarea acestor pa- chete și, eventual, adăugarea compo- nentei de uzură, putem ajunge la pa- chetele Complete, în care este absolut totul inclus. Astfel, pentru transportator, nu mai pot apărea costuri neprevăzu- te, bineînțeles respectând condițiile de exploatare corectă a autovehicu- lului.
Soluția telematică Fleetboard re- prezintă un alt serviciu foarte apreciat în piață.
Finanțarea cu Mercedes-Benz Financial Services este, de asemenea, un produs accesat într-un volum des- tul de important.
Și, bineînțeles, reamintim faptul că Uptime este funcțional și în România și îl recomandăm clienților noștri, pentru beneficiile multiple.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
 octombrie 2019 ............................................................................................................................................ 39
 CAMIOANE ȘI SERVICII






































































   37   38   39   40   41