Page 6 - Revista ZIUA Cargo octombrie 2019
P. 6

 CUGETARE
„Orice lucru în mâinile omului poate să fie și bun și rău. După cum îl folosești.”
Părintele Teofil Părăian
 GERMANIA DOREȘTE CREȘTEREA TAXELOR DE AUTOSTRADĂ
 Guvernul german și-a prezentat propriul plan climatic, în pragul summit- ului ONU pentru climă, iar transportul este, în mare măsură, luat în considerare, dorindu-se introducerea certificatelor de emisii de CO2 pentru transport. Concret, în anul 2021, va fi introdusă o taxă pe CO2 de 10 euro pe tonă – integrată în prețul vânzărilor de carburanți, adică în plus cu 3 cenți pe litrul de carburant. Impozitul trebuie să crească la 35 de euro pe tonă de CO2 în 2025 (aproximativ 10 cenți pe litru) și între 35 și 60 de euro din 2026. În ceea ce privește transportul de marfă,
guvernul intenționează, de asemenea, să crească taxele rutiere pentru camioane, rămânând scutite doar autovehiculele considerate „curate”. Asociațiile profesionale pledează pentru instituirea unui sistem european de impozitare pe carbon, în defavoarea unei soluții naționale, pentru care a optat Germania.
      ASOCIAȚIILE PATRONALE VS. ASF
Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) pregătește noi proteste în Piața Victoriei din București, acuzând ASF că a intrat într-o etapă „neagră”. În aceeași idee, reprezentanții UNTRR solicită Guvernului, MFP și ASF să nu modifice legea RCA, în condițiile în care scrisoarea de la Comisia Europeană este încă secretă. Cele mai importante modificări propuse prin proiectul de lege pentru modificarea și completarea legii RCA urmăresc abrogarea prevederilor ce limitează cheltuielile administrative și de vânzare ale poliței de asigurare, ce pot fi incluse de către asigurători în calculul tarifelor de primă (în acest moment plafonate la 25%). De asemenea, se elimină obligația ASF de reglementare a modului de calcul al tarifelor de primă, al criteriilor de risc, al indicilor de încărcare, al coeficienților de majorare și corecție ori alte instrumente de ajustare a tarifelor de primă. Cărăușii atrag atenția că impactul adoptării acestor măsuri se va transpune prin creșterea tarifelor RCA, fără să mai fie necesară nicio justificare.
Reamintim, după ultimele proteste ale transportatorilor împotriva tarifelor RCA, ASF a avut o contribuție esențială la menținerea echilibrului în piață, prin aplicarea noilor prevederi ale Legii 132, iar tariful de referință a contribuit esențial la acest echilibru.
LEONARDO BADEA A DEMISIONAT DE LA ȘEFIA ASF
Leonardo Badea, președintele Autorității de Supraveghere Financiară, a demisionat. Acesta a preluat, din 11 octombrie, funcția de viceguvernator al Băncii Naționale a României (BNR). Noul Consiliul de Administrație al BNR a fost numit de Parlament la începutul lunii iulie anul acesta. Leonardo Badea a preluat funcția de șef al ASF în luna iunie 2017, după revocarea, de către Parlament, a lui Mișu Negrițoiu. Badea a fost reales președinte al Consiliului ASF, în noiembrie 2018. Leonardo Badea are și studii în domeniul securității, efectuate la Institutul Diplomatic Român și la Colegiul Național de Apărare, precum și o diplomă obținută de la Colegiul Național de Informații.
RAR A AMENDAT SERVICE-URILE AUTO
Registul Auto Român (RAR) a amendat cu peste 1,2 milioane de lei service-urile auto găsite în neregulă, în urma controalelor din ultimele două luni, prin Departamentul de Supraveghere Piață. Inspectorii RAR au verificat 891 de service-uri auto și au constatat următoarele neconformități:
• lipsa autorizației tehnice de funcționare
• comercializarea unor componente provenite din procesul de dezmembrare a sistemelor de frânare și direcție
• utilizarea în procesul de reparații a unor componente provenite din procesul de dezmembrare a autovehiculelor, fără a avea acceptul proprietarului autovehiculului reparat
• lipsa inspecțiilor finale care să demonstreze conformitatea lucrărilor de reparații efectuate.
BANI PENTRU EXPROPRIERI
Guvernul a aprobat alocarea a peste 5,6 milioane de lei pentru exproprierea a 642 de imobile aflate pe amplasamentul Autostrăzii București-Brașov. Totodată, a fost suplimentată cu 80.000 de lei suma alocată în anul 2017 pentru exproprierile de la Pasajul rutier suprateran Centura București-DJ602 (Domnești). Lucrările CNAIR la pasaj, programate să dureze 2 ani, până în toamna lui 2021, sunt corelate cu cele de supralărgire a Prelungirii Ghencea din sectorul 6 al Capitalei, în valoare de 122 de milioane de euro, care sunt executate de compania municipalității (Trustul de Clădiri Metropolitane București).
   6.............................................................................................................................................. octombrie 2019
ȘTIRI














































































   4   5   6   7   8