Page 29 - Revista ZIUA Cargo decembrie 2019
P. 29

  Prof. dr. Uwe Baake, șef de dezvoltare Mercedes-Benz Trucks:
„Suntem foarte mulțumiți și mândri că juriul Truck of the Year a recunoscut eforturile noastre din ultimii ani, cu această distincție. Vă mulțumim în numele companiei și a întregii echipe. Acest lucru ne va stimula cu adevărat să
continuăm să îndeplinim cele mai înalte standarde de dezvoltare pentru camioanele noastre, în special atunci când vine vorba despre electromobilitate, conducere automată și digitalizare.”
   de oglinzi exterioare, conducere parțial automatizată cu Active Drive Assist sau sisteme de siguranță avansate, precum cea de-a cincea generație de Active Brake Assist și Sideguard Assist (de asemenea, o variantă îmbunătă- țită). Este bine ca șoferul să fie aver- tizat atunci când părăsește accidental banda de circulație, dar este și mai bine atunci când, o dată cu avertizarea acustică, sistemul reacționează auto- nom și redresează poziția autovehicu- lului. Totodată, noul Actros detectează pietonii și, la nevoie, frânează până la oprirea completă. De asemenea, sistemul de asistență la viraje atențio- nează conducătorul auto în cazul unui
pericol iminent de impact, indiferent dacă este vorba despre o mașină, un biciclist sau un stâlp.
Noul Actros a primit laude legate de funcționalitatea extinsă a sistemului predictiv de pilot automat Predictive Powertrain Control (PPC), care poate fi folosit acum pe mai multe rute na- ționale. Pentru a „satisface” diferitele stiluri de condus, PPC pentru drumuri naționale are mai multe trepte la care poate fi setat, pentru un condus mai dinamic (curbele sunt abordate cu viteză mai mare) sau pentru o senzație sporită de siguranță. Aprecieri a primit și cockpit-ul multimedia complet digi- talizat, care a înlocuit grupul de in- strumente de bord convenționale.
Bucuria lucrurilor mici
Pe lângă asta, camionul înglobea- ză mici amănunte, pe care poate nici nu le observi, dar care completează senzația că noul Actros nu vrea doar să îți facă munca mai ușoară, ci și să te răsfețe puțin. Putem aminti, de exem-
plu, modul în care oglinzile (ecranele) își ajustează setările pentru a oferi vizibilitate cât mai bună, adaptându-se la lumina exterioară, sau faptul că sistemul de ventilație trece automat pe recirculare la intrarea într-un tunel (pentru că acest camion cunoaște în amănunt drumurile), sau atunci când setezi alarma pentru trezire dimineața și poți alege între numeroase tonuri, sau poți opta pentru pornirea graduală a sistemului de iluminare a cabinei, sau combinații între acestea, și cu siguranță veți fi încântați de încărcarea fără fir a telefonului mobil, iar lista poate continua.
Și pentru că tot vorbim despre con- fortul și siguranța șoferilor, am apreciat noul program de fitness dezvoltat de Mercedes-Benz. Practic, cu ajutorul unor benzi elastice și a unor bile, au fost gândite mai multe de exerciții pen- tru relaxare și menținerea tonusului muscular al conducătorilor auto. Toate exercițiile pot fi realizate în interiorul cabinei.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro
 decembrie 2019 .......................................................................................................................................... 29
 CAMIOANE ȘI SERVICII





















































































   27   28   29   30   31