Page 3 - Revista ZIUA Cargo ianuarie 2020
P. 3

   Organizator
                                   Procesul de recuperare
          editor general
Meda Iordan meda.iordan@ziuacargo.ro
redactor șef
Radu Borcescu radu.borcescu@ziuacargo.ro redactori
Raluca Mihăilescu raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
Alexandru Stoian
alexandru.stoian@ziuacargo.ro
Magda Severin
magda.severin@ziuacargo.ro
secretar general de redacție Alexandru Stoian alexandru.stoian@ziuacargo.ro
foto-video: Jean-Mihai Pâlșu
director publicitate Violeta Burlacu violeta.burlacu@ziuacargo.ro Tel.: 0726.910.277 Redactor Șef Online DTP și pre-press
Top O’Rush Graphic Design
Revistă editată de
ZC Trans Logistics Media
Adresa redacției:
Bd. Timișoara nr. 92, Sector 6, București www.ziuacargo.ro
Tel.: 0771.311.796
www.ziuacargo.ro redactie@ziuacargo.ro
ISSN 2069 - 069X
Cu toții știm ce înseamnă acci- dentele – un cunoscut, sau, poate, un prieten, sau, Doamne ferește, o rudă... sau poate chiar propria persoană... Experiența este cumplită.
Când îți rupi o mână, sau îți sucești un picior, durerea și reducerea capa- cităților fizice te însoțesc în mod ne- plăcut și vor dispărea cel mai probabil o dată cu bandajele sau ghipsul. Însă, când lovitura este la cap... Se întâmplă ca lucruri simple să nu îți mai iasă, nu mai găsești cuvintele potrivite în multe situații, îți pierzi concentrarea... Ur- mează o perioadă foarte frustrantă, în care încerci să reînveți lucruri care funcționau, aparent, automat, în trecut – ai intrat în procesul de recuperare!
Lucrurile se schimbă rapid pe piață și ceea ce reprezenta principalul avan- taj competitiv al firmelor de transport românești – costurile reduse cu forța de muncă – nu mai funcționează. Dar asta nu este singura problemă – tehno- logia avansează în ritmuri amețitoare și riscă să te lase în urmă, de la an la an, piața muncii nu mai răspunde aproape deloc la stimulii tradiționali, clienții vin cu solicitări tot mai ciudate... Și da, să nu uităm nici de legislația europeană!
Greu să calibrezi un model de business stabil.
La ora actuală, unul din șapte ro- mâni lucrează în străinătate, iar, în zona transporturilor, raportul este mult mai defavorabil. Pot, oare, firmele românești să convingă o parte dintre românii care lucrează afară? Veniturile au crescut, în țara noastră, însă organizarea lasă de dorit. Mulți dintre cei care au lucrat în străinătate reclamă acest aspect.
Pe de altă parte, aproape un sfert din populația României trăiește sub pra- gul de sărăcie. Acesta este un segment care are nevoie de ajutor, iar trans- porturile, construcțiile și logistica pot utiliza forță de muncă provenită din a- ceastă zonă. Însă, de multe ori, nu este vorba doar de stabilirea unor proceduri simple – aspect standard în cazul forței de muncă necalificate. Devine tot mai clar că integrarea nu se poate face fără un efort educațional bine structurat. Iar aspectele legate de etică și moralitate nu pot fi ocolite. În caz contrar, creșterea salariilor se va traduce în mai mult alcool băut, iar integritatea mărfurilor va fi în totalitate meritul camerelor și lacătelor.
Dar ce spuneți de clienți? Chiar nu mai vor să cumpere ce le oferi! Doar ce își doresc ei – când, cum, un- de – au solicitări precise și vor calitate. Ce o mai fi însemnând și asta?
Poate tehnologia să fie de ajutor? Sigur, însă cine are timp să cerceteze toate produsele existente pe piață și fără o recomandare de încredere? Am auzit de firme care s-au încurcat foarte rău, în timp ce implementau diferite so- luții IT... Iar camioanele... cum or reuși unii să scoată consumuri atât de mici? Nu au și ei aceeași șoferi?
Evident, ceva nu este în regulă! Poate ar trebui să așteptăm revenirea vremurilor „normale”.
Ce s-a întâmplat cu liniștitorul „este loc pe piață pentru toată lumea”? Este, în continuare, valabil, însă cu o men- țiune – trebuie să rămâi în pas cu rea- litatea. Adică să nu devii dinozaur.
Vă propunem să vă opriți puțin din agitația cotidiană, să aruncați un ochi critic asupra propriei activități și, dacă vi se pare că există ceva care poate fi „acuzat” ca nefiind modern... ei bine, atunci răsfoiți acest Ghid.
Ajuns la cea de-a patra ediție, Ghidul pentru managerul de transport și logisti- că este, mai degrabă, o completare a edi- țiilor precedente. Alături de consultanții, specialiștii și furnizorii care au contribuit la realizarea acestei lucrări, nu avem pretenția că deținem soluția perfectă.
Însă Ghidul ar putea fi o sursă de inspirație pe parcursul anului 2020, în încercarea de a întări cele cinci direcții în care mediul de afaceri românesc suferă – EMOTI.
Echipă, marketing, organizare, tehnologie și, poate cel mai impor- tant, încredere.
În unele cazuri, după o vreme, per- soana accidentată descoperă, cu sa- tisfacție, că își poate relua integral ac- tivitatea. A fost o perioadă grea, dar, acum, totul este bine, iar lucrurile în- vățate în perioada de recuperare îi vor folosi tot restul vieții.
Lovite din atâtea părți, firmele românești trebuie să intre, la rândul lor, într-o perioadă de recuperare.
Să sperăm într-o recuperare com- pletă.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
Împreună mișcăm lucrurile!
ianuarie 2020 ................................................................................................................................................ 3
 EDITORIAL























































   1   2   3   4   5