Page 49 - Revista ZIUA Cargo ianuarie 2020
P. 49

IVECO Conectivitate
pentru profit
Constructorul italian IVECO a făcut pași importanți spre digitalizare și conectivitate, pentru a duce relația cu clienții săi la un alt nivel.
 Umbrela sub care aceste noi caracteristici sunt reunite poartă numele de MYIVECO Way Solutions. Concret, este vorba de o serie de sisteme, interconectate, concepute pentru a maximiza, în final, profitabilitatea companiei de transport. Fiecare dintre camioanele din gama S-Way comercializate de către IVECO are în echiparea sa un modul electro- nic, care va oferi informații despre ve- hicul, în funcție de pachetul pe care compania de transport îl achizițio- nează.
Smart Connectivity Pack
Acest pachet oferă un cumul de servicii, activabile cu acordul trans- portatorului, pentru care acesta nu este taxat. Funcțiile ce fac parte din acest pachet sunt:
MYIVECO Easy Way App – aplicația prin intermediul căreia între vehicul și smartphone se stabilește o conexiune securizată și care permite controlarea unor funcții ale cabinei (climatizare, lumini, încălzire, geamuri sau trapă) și funcții de autorizare pentru MYIVECO Remote Assistance.
MYIVECO Web Portal – portalul web prin care administratorul flotei poate vedea vehiculul și perfor- manțele acestuia, bazate pe algoritmii Iveco Driving Style Evaluation. Acest portal poate fi personalizat cu ajutorul unor widget-uri pentru ca, în pagina principală, administratorul să aibă ac- ces la informația de care este interesat.
MYIVECO Vehicle Monitoring & Remote Assistance – Vehicle Mo- nitoring reprezintă serviciul prin care vehiculul este sub atenția Control Room, care furnizează informații și no-
tificări către șofer și/sau administrator doar cu privire la mentenanța plani- ficată. Remote Assistance este sistemul care permite efectuarea diagnosticărilor și a update-urilor de software de la dis- tanță. Camionul nemaifiind nevoit să se deplaseze la un atelier Iveco pentru diagnosticare sau update, minimizând, astfel, kilometrii „dislocați” parcurși.
MYIVECO Smart Report – este interfața unui raport generat au- tomat și se transmite săptămânal pe mail administratorului și în care sunt pre- zentate informații despre consum, dis- tanțe parcurse, performanțe șofer etc.
Premium Offer
Dacă se optează pentru acest pa- chet, firma de transport poate asocia oricare dintre serviciile oferite, în func- ție de nevoile personale sau de tar- get-ul de cost. Nu mai vorbim despre un pachet gratuit, în acest caz, iar ser- viciul devine mai complex:
Verizon/Astrata Fleet Mana- gement – o soluție completă de ma- nagement de flotă prin care se pot monitoriza vehicule și șoferi, trimite comenzi de încărcare, planifica sau optimiza rute.
MYIVECO Web API – soluția flexibilă dedicată celor ce doresc să integreze noile lor vehicule Iveco în sistemul deja existent pentru manage- mentul parcurilor auto. Astfel, se pot furniza doar informațiile necesare, care, mai apoi, se integrează cu sis- temul deja existent și familiar adminis- tratorului.
Professional Fuel Advising
– o serie de întâlniri planificate cu firma de transport, pentru elaborarea unui plan de acțiune în vederea îmbu- nătățirii consumului de carburant.
Contracte de Mentenanță și Reparații flexibile prin Serviciile Co- nectate – discutăm de clasicele con- tracte de service, dar trecute prin ante- camera de conectivitate IVECO, putând fi realizate doar prin intermediul MYIVECO Uptime Monitoring. Astfel, mentenanța se poate face în funcție de un număr fix de intrări în service sau maximizând durata de viață a fie- cărei componente. În oricare dintre si- tuații, vehiculul este observat de la distanță de către Control Room, în ve- derea eliminării posibilităților de defec- țiune sau imobilizare a vehiculului. În urma acestei monitorizări se pot opti- miza intervalele de revizie.
MYIVECO Uptime Monitor- ing – upgrade-ul de la MyIveco Mo- nitoring – este sistemul prin care Control Room este conectat cu vehi- culul, în vederea eliminării imobiliză- rilor de ordin tehnic. Senzorii de pe vehicul sunt monitorizați și, pe baza unui software predictiv, se emit noti- ficări către utilizator, când apar semne ale unei viitoare defecțiuni, ce duce la imobilizare.
Prin ultimele două instrumente de mai sus, IVECO face trecerea de la întreținerea de tip reactiv, la cea de tip preventiv, cu beneficii majore asupra costurilor și modului de întreținere ale unui vehicul.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro
            IVECO oferă, prin sistemul de infotainment cu ecran tactil de 7 inch, posibilitatea de a face mirroring cu smartphone-uri Android sau Apple, un sistem de navigație dedicat vehiculelor grele de la TOMTOM, comenzi vocale, acces vocal la asistentul personal Apple sau Google, acces la algoritmii DSE, funcții speciale pentru Remote Assistance Service și, totodată, poate integra și o camera video pentru mersul înapoi.
ianuarie 2020 ................................................................................................................................................ 49
 IT&C










































































   47   48   49   50   51