Page 12 - Revista ZIUA CARGO
P. 12

   „Lărgire la 4 Benzi a Centurii de Sud între A2 km 23 și A1 km 55 – Lot 1 – Amenajare Nod Rutier CB – DN4 (Oltenița) km 29-km 33” a fost semnat la sfârșitul lunii iunie 2019, iar proiec- tarea a început o lună mai târziu. A fost pregătită și documentația aferentă ex- proprierilor, ce va fi aprobată printr-o Hotărâre de Guvern.
Pentru Lotul II: Amenajare Nod Rutier CB-DJ401 (Berceni) km 33-35, Primăria Capitalei și Consiliul Jude- țean Ilfov au emis certificatele de urba- nism, iar declarația de proiectare a fost acceptată la sfârșitul lui iulie 2019. „În 31 octombrie, s-a solicitat corelarea racordării cu DJ401 a nodului rutier Berceni cu proiectul Autostrăzii de Centura București. Pentru perioada de execuție a lucrărilor, se va emite un alt ordin de începere, după finali- zarea proiectării. Totodată, CNAIR a întocmit proiectul de Hotărâre de Guvern privind exproprierea imobilelor situate pe amplasamentul lucrării”, precizează CNAIR.
Pasajul Domnești
În data de 20 mai 2019, a fost aprobată, prin Hotărâre de Guvern, exproprierea imobilelor suplimentare situate pe raza sectorului 6 București și a localităților Domnești, Clinceni, Bragadiru. Abia în 16 iulie, a fost emi- să decizia de expropriere. În 24 mai, Asocierea Straco Group-COMNORD- Specialist Consulting a depus, la CNAIR, documentația tehnică în ve- derea obținerii autorizației de construi- re. Ministerul Transporturilor a emis, după 4 luni, în 28 septembrie, Autori- zația de Construire 69, „... fără, însă, a fi autorizate lucrările care fac obiectul transferului dreptului de proprietate a suprafeței de 1.834 mp aflate în dome- niul public al Statului, din adminis- trarea Ministerului Apărării Naționale în cea a Ministerului Transporturilor- CNAIR”, precizează reprezentanții MT. În prezent, se fac demersurile nece- sare pentru realizarea acestui transfer și emiterea autorizației de construire aferente.
Prelungirea Ghencea-Domnești
În ceea ce privește privește lucră- rile la obiectivul de investiții „Penetrație Prelungirea Ghencea-Domnești și Supralărgire Bulevardul Ghencea”, esențial pentru fluidizarea traficului în zona de vest a municipiului București, primarul general Gabriela Firea ne asigură că sunt în grafic. În prezent, se lucrează la infrastructura rutieră și se relochează și modernizează rețe- lele edilitare pe tronsonul cuprins între străzile Brașov și Râul Doamnei. „În
perioada imediat următoare vor fi consemnate sumele aferente expro- prierilor pentru tronsonul 2 al lucrării, de la strada Râul Doamnei până la strada Valea Oltului. Urmează demo- lările pe acest tronson și începerea efectivă a lucrărilor”, precizează edilul.
Noua arteră, care va avea apro- ximativ 6 km, va avea cale dublă de tramvai, 2 benzi de circulație pe sens, pistă de biciclete cu dublu sens, tro- tuare și spații verzi între acestea și partea carosabilă. Totodată, se va rea- liza un nod intermodal (tramvai 41, autobuze și microbuze ale liniilor preo- rășenești), precum și o parcare de tip Park&Ride, cu o capacitate de 300 de locuri, ce poate fi extinsă, ulterior, până la 500 de locuri.
12 oferte pentru Lotul 3 al Autostrăzii de Centură București Nord
CNAIR a primit, în 18 februarie, 12 oferte la licitația lansată pentru pro- iectarea și execuția Lotului 3 al Auto- străzii de Centură București Nord. În lungime de 8,6 km, Lotul 3 va fi cu- prins între km 39-47,6. Traseul se va desfășura pe raza județului Ilfov, între DN2, în dreptul localității Afumați, și DN3, în zona Cernica. De-a lungul traseului va fi amenajat un nod rutier la intersecția cu DN2 București- Urziceni, la km 40. În cadrul contrac- tului vor fi construite 7 pasaje.
Iată cine sunt ofertanții: Aktor Societate Tehnica Anonima (AKTOR), China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC), Asocierea Constructii Erbașu-Vahostav SK- Danube Total Grup-Concelex, FCC
Construccion, IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret, Asocierea Impresa Pizzarotti & C-Retter Projectmanagement, Intracom Constructions Societe Anony- me Technical and Steel Constructions (INTRAKAT), Mapa Insaat Ve Ticaret, Asocierea Max Bögl Romania-IBB-HIB Romania-Max Bögl Stiftung, Nurol Insaat Ve Ticaret, Sinohydro Corpora- tion Limited, Asocierea SA&PE Con- struct-Spedition UMB-Tehnostrade.
Valoarea estimată a contractului este de 466 de milioane de lei (apro- ximativ 97 de milioane de euro), fără TVA, iar durata lui este de 30 de luni, dintre care 12 pentru proiectare și 18 luni pentru execuție. Garanția lucrărilor este între 5 și 10 ani, în funcție de pe- rioada ofertată.
Pentru Lotul 2, care va costa 184 de milioane de euro și va avea 19 km (între km 20-39), de la intersecția cu DN1, în apropiere de Otopeni, până la intersecția cu DN2, în zona Afumați, au fost depuse, până în 8 februarie a.c., 11 oferte, majoritatea fiind cele de pe Lotul 3.
Pentru Lotul 1, de 17,5 km, între DJ601-DN1 (Corbeanca), estimat la circa 842 de milioane de lei (circa 176 de milioane de euro), au fost depuse, în septembrie anul trecut, 11 oferte, dintre care 10 sunt aceleași companii și asocieri ca la lotul 2. Singura dife- rență la Lotul 1 este că, lipsește PORR (Austria) și se regăsește Nurol Insaat Ve Ticaret (Turcia). În 4 martie, CNAIR a lansat licitația și pentru Lotul 4, în lun- gime de 4,4 km (între km 47,6 - km 52). Autostrada de Centură București va avea 100,9 km, iar sectorul de nord, 52,8 km.
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro
 ACTUALITATE
12 .................................................................................................................................................. martie 2020
















































































   10   11   12   13   14