Page 12 - ZIUA CARGO
P. 12

 Incertitudine,
dar speranțe
Piața de transport marfă pare să se relanseze, pe acest final de an, și nu puține sunt firmele care afirmă că vor reuși să acopere aproape integral pierderile provocate în perioada de blocaj.
  Practic, începând cu luna sep- tembrie, s-a putut simți o pu- ternică dorință a multor com- panii de „a salva” anul 2020. Piața a dat semne puternice de redresare și transportatorii și-au găsit natural locul, în condițiile în care solicitările venite din partea clienților au crescut.
O problemă rămâne – imposibilita- tea unor angajamente pe termen lung. Și, într-un fel, este firesc să fie așa, în condițiile în care umbra blocajului impus de răspândirea prea accelerată a bolii plutește permanent în aer.
Aspectul este oglindit și prin amâ- narea multor investiții, pe care compa- niile de transport le aveau în vedere, în acest an. Și aici intră, parțial, și în- noirea sau creșterea flotei. De altfel, 2020 pare să fie un an bun pentru ve- hiculele rulate și este de așteptat ca, cel puțin, prima parte a anului viitor să aibă același trend. Este nevoie de transport, dar un camion nou are nevoie de un anumit rulaj, pentru a reprezenta o in- vestiție rentabilă, iar astăzi avem prea puține garanții, în acest sens.
Un aspect bun a reieșit în această perioadă – capacitatea operatorilor de transport români de a se reinventa. Și pentru mulți nu a fost vorba doar de adaptare pentru supraviețuire, ci au dezvoltat lucruri noi, au accesat segmente noi de piață, au implemen- tat noi moduri de lucru, au îmbunătățit soluțiile IT pe care le utilizau... În con- cluzie, au generat business nou, care deschide oportunități pentru dezvol- tarea viitoare. Dacă, la începutul pan- demiei, am văzut descurajare și, une- ori, abandon, în partea a doua a anului se pare că majoritatea nu mai vrea (sau nu mai poate) să aștepte și caută soluții pentru a ține activitatea în mișcare.
RTCY 2020,
o ediție online
Cea de-a 11-a ediție a concursului Romanian Transport Company of the Year a trecut, de asemenea, prin mo- mente de cumpănă. Evenimentele deja tradiționale pe care ZIUA CARGO le realizează pe parcursul fiecărui an pentru piața de transport și logistică nu
au mai putut avea loc, în actualul con- text. Bineînțeles, nici Gala de premie- re pentru concurs nu face excepție.
În plus, au mai apărut câteva între- bări importante. Poți organiza un con- curs în care să apreciezi măsurile ma- nageriale și, implicit, performanțele unor firme, în condițiile în care piața suferă într-o măsură atât de mare? Răspunsul a venit tot din piață și nu au fost puțini cei care ne-au încurajat să nu oprim această tradiție. „Mai ales într-o asemenea situație, avem nevoie de exemple pozitive” – au spus aceștia.
Cel de-al doilea aspect presant este legat efectiv de logistica eveni- mentului – vizitarea candidaților pentru realizarea prezentărilor, întâlnirea cu juriul și, bineînțeles, Gala de premiere. Se pot transpune toate astfel încât să respecte recomandările pentru com- baterea pandemiei? Practic, se poate face totul online, păstrând utilitatea consacrată a evenimentelor fizice?
Am decis să ieșim mult în afara zonei de confort și nu doar să trans- punem clasicul eveniment într-un for- mat online, ci să creăm ceva nou, spectaculos și cu potențial de a de- veni, în timp, mult mai util.
Show must go on!
ZIUA CARGO Virtual Show prezin- tă informații utile atât din zona vehicu- lelor comerciale, cât și din cea legisla-
tivă și de afaceri, într-un format spec- taculos, în care calitatea filmelor și interviurile interesante se vor succe- da, pe perioada a trei zile, într-un pro- gram live dinamic și accesibil tuturor. „Standurile” importatorilor de vehicule comerciale au fost realizate special pentru piața din România, teme de actualitate vor fi dezbătute în cadrul rubricii, deja consacrate, Dialogurile ZIUA CARGO, Gala de premiere va anunța, într-un format dinamic, câști- gătorii de anul acesta ai concursului RTCY și, bineînțeles, nu va lipsi nici conferința online.
Și, pentru că evenimentele ZIUA CARGO înseamnă posibilitatea de a afla lucruri interesante, dar totodată creează și premisele dezvoltării unor noi relații de afaceri, pe durata celor trei zile va funcționa aplicația smart, care oferă posibilitatea participanților înscriși de a se contacta între ei. Astfel, cererea și oferta de transport se vor întâlni din nou, exclusiv online, de această dată.
În speranța că veți aprecia „spec- tacolul” și, mai ales, utilitatea acestui proiect, vă invităm să vă înregistrați și să urmăriți programul, păstrând sigu- ranța propriilor birouri sau case, ac- cesând adresa ziuacargo.ro
Vizionare utilă!
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
 PIAȚĂ ȘI COMPANII
12 .............................................................................................................................................. noiembrie 2020











































































   10   11   12   13   14