Page 15 - ZIUA CARGO
P. 15

   Mai mult decât activ pe zona patronală
ALIN CREȚU: „În 2016, cu ocazia protestelor transportatorilor, mi-am dat seama că este nevoie de o structură patronală și în Bucovina. Am început să ne adunăm, să ne cunoaștem și am format Asociația Transportatorilor de Mărfuri Bucovina, care a devenit, în scurt timp, cunoscută la nivel național. Avem 13 membri fondatori, companii mari, care conferă credibilitate asociației. Sper ca, într-o zi, să existe unitate între patronate, și o colaborare adevărată cu sindicatele. Acum, Pachetul
Mobilitate 1 reprezintă, din nou, un moment zero, dar fără unitate nu putem reuși să schimbăm lucrurile. Exemplul cel mai elocvent este cel al deplasărilor la Bruxelles și la Strasbourg. Pentru Bruxelles, a fost o mobilizare exemplară, totul fiind realizat în numai 48 de ore.”
 părate numai vehicule noi. În prezent, AC Mobile deține o flotă de 40 de ve- hicule.
„Câțiva ani, am lucrat și cu subcon- tractori, acolo unde nu puteam să aco- perim necesarul cu vehiculele noastre, dar într-o proporție destul de redusă. Nu am întârziat niciodată plățile către aceștia, dar pe piața din România sunt mulți expeditori care profită de necazul unora și cer niște discounturi exagerate pentru a plăti mai repede serviciile de transport, uneori și de 7-8%”, a declarat Alin Crețu. „Tot ceea ce am construit până acum, inclusiv familia și afacerea, am construit pe principii. Nu am ales întotdeauna calea cea mai ușoară. De exemplu, să faci 12.000 km cu doi șoferi este scump și am fost sfătuit să folosesc magnetul, dar nu am ales calea asta. Se poate și fără compro- misuri!”
Învățare continuă
„Am pornit, într-un fel, afacerea de transport nepregătiți, dar am învățat din mers. Punctul nostru forte este im- plicarea și echipa pe care am format-o și modul ei de lucru, începând de la coordonatorul de transport, dispecer, contabil, până la modalitatea de urmă- rire a mașinilor și a facturilor până la încasare. Am avut grijă să avem un
circuit bine stabilit și controlat”, a subliniat directorul general AC Mobile. „Un mare pas în evoluție a fost mo- mentul când am început să merg la conferințe, în 2014. Eram în perma- nență ochi și urechi la tot ce se discuta și am acumulat un important volum de informații, care m-au ajutat foarte mult”.
Alin Crețu spune că nu a avut niciodată probleme semnificative le- gate de personal, nici măcar la relua- rea activității după carantina din a- ceastă primăvară. „Cel mai important lucru pentru șoferi este să vorbești cu ei în permanență, deși acest lucru nu este întotdeauna posibil, din lipsă de timp, mai ales la un număr de 40 de mașini. În ultima vreme, comunicăm pe grupuri de WhatsApp. Șoferii nu trebuie neapărat să fie din zona Bucovinei. Avem și de la Hunedoara, și de la Brașov, de la Constanța etc. Peste jumătate dintre echipajele noas- tre sunt soț-soție, iar toate soțiile con- duc foarte bine”.
Punct...
și de la capăt
În perioada carantinei, AC Mobile a ajuns la zero facturări și încasări.
„Clienții noștri, din zona automoti- ve, și-au încetat activitatea, ceea ce ne-a afectat în mod direct. Am făcut, în schimb, multe transporturi umanita- re, majoritatea pentru spitalul Suceava. Erau multe transporturi care veneau din țară, iar șoferilor le era frică să intre în oraș. Compania noastră având se-
diul în Fălticeni, în afara zonei caran- tinate, descărcau la mine, iar eu du- ceam marfa mai departe, la spital”, a povestit Alin Crețu, subliniind faptul că a fost nevoit, pentru o perioadă, să trimită șoferii în șomaj tehnic și, în luna iunie, să suspende plata ratelor de leasing. „Am acoperit doar leasingurile operaționale, cu fonduri din alte surse, ceea ce a fost un efort enorm, gene- rând pierderi de sute de mii de euro”.
Dar, pentru un operator cu expe- riență și cu flexibilitate, după o perioa- dă dificilă, nu există altă soluție decât reinventarea. Tot în iunie, compania a demarat un nou proiect de transport, chiar dacă a trebuit să înceapă de la un nivel scăzut, atât al activității, cât și al tarifelor. „În primăvară, comanda- sem 5 camioane cu semiremorci, dar am anulat comanda, iar acum avem nevoie de suplimentarea capacității de transport, așa că vom fi nevoiți să cumpărăm ceea ce găsim pe stoc. Acest proiect a ajuns să ne ocupe toată flota de mare tonaj, constituită din 30 de ansambluri”, a subliniat directorul general AC Mobile.
Alin Crețu precizează că, datorită activităților conexe ale companiei, din domeniul construcțiilor și vânzării de utilaje, anul se va încheia pe profit, dar că, datorită acestui nou proiect de transport, există speranțe că și aceas- tă activitate va redeveni profitabilă, ceea, ce pe timpul verii, părea de ne- conceput. „În momentul de față, acti- vitatea merge bine. Dacă și decem- brie va fi o lună la fel de bună, sper ca aceste ultime luni ale anului să re- cupereze pierderile din primăvară- vară, ceea ce, în urmă cu puțin timp, părea inimaginabil”, a declarat direc- torul general AC Mobile.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
   Alin Crețu, director general AC Mobile:
„Cifra de afaceri a AC Mobile a fost, anul trecut, de 15 milioane RON, dar 2019 a fost un an greu din punct de vedere al profitabilității.”
noiembrie 2020 ............................................................................................................................................ 15
 PIAȚĂ ȘI COMPANII











































































   13   14   15   16   17