Page 65 - Revista ZIUA CARGO
P. 65

  de încărcare și convertorul CC-CC. Prin urmare, modulul poate fi combinat fără modificări cu toate variantele de autovehicule, indiferent de ampata- ment, capacitatea bateriei și caroseria acestora.
• Modulul în podeaua autovehicu- lului pentru bateria de înaltă tensiune A doua componentă este bateria de înaltă tensiune integrată în podea- ua autovehiculului. Pe viitor, va fi po- sibilă alegerea din trei variante de ca- pacitate a bateriei. Acest lucru permite clienților să aleagă configurații de autonomie și sarcină utilă în funcție de domeniului lor de activitate. Datorită diferitelor capacități de baterii, urmă- toarea generație eSprinter va răspun- de dorințelor clienților în ceea ce pri- vește cerințele specifice TCO, de la operațiuni de transport în interiorul
orașului la rute interurbane.
• Modulul pe puntea spate acțio- nată electric
Al treilea pilon al construcției modulare este puntea spate acționată electric, care va fi utilizată în confor- mitate cu principiul comutării pieselor între toate variantele de autovehicule
comerciale ușoare echipate cu trans- misie electrică. Motorul electric, com- pact și puternic, este integrat în modu- lul din spate și este proiectat în așa fel încât toate variantele constructive, de la furgon și transport pasageri până la variante de șasiu-cabină pentru ca- roserii închise, pot fi implementate fără probleme pe o singură platformă.
Atuuri ecologice și economice
Mercedes-Benz este convins de avantajele ecologice și economice ale autovehiculelor comerciale ușoare electrice și va continua să-și promove- ze planurile de a aduce pe piață auto- vehicule comerciale ușoare cu alimen- tare electrică, în toate segmentele. Divizia Mercedes-Benz Vans accele- rează strategia de electrificare și are intenția de a rămâne liderul pieței de autovehicule electrice, prin dezvolta- rea rapidă a noii Platforme Electrice Versatile pentru segmentul de autove- hicule comerciale ușoare mari. Plat- forma inovatoare, care va sta la baza următoarei generații de eSprinter, este
un produs care va viza cele mai bune performanțe ale acestei clase. Cu o investiție de 350 de milioane de euro, Platforma Electrică Versatilă va juca un rol cheie în planurile Mercedes- Benz Vans pentru transportul fără emi- sii și va oferi soluții optime, inclusiv pentru SUA și Canada. Deoarece pro- ducția următoarei generații eSprinter va fi neutră din punct de vedere CO2, acesta va fi încă un pas către reali- zarea „Ambiției 2039” a concernului Daimler.
Piață și strategie
Astăzi, Mercedes-Benz Vans este unul dintre liderii pieței autovehiculelor electrice, cu o cotă de piață de peste 30% din segmentele de autovehicule comerciale ușoare mijlocii și mari, din Europa. După eVito și eSprinter, Mercedes-Benz Vans va acoperi, în cele din urmă, gama autovehiculelor electrice în toate segmentele de transporturi co- merciale cu viitorul eCitan. Dezvoltarea Platformei Electrice Versatile subliniază semnificativ reorientarea strategiei Mercedes-Benz Vans, în conformitate cu divizia de autoturisme, concentrându- se pe următoarele domenii:
• Poziționare clară ca brand pre- mium pentru clienți comerciali și privați – Mercedes-Benz Vans își îmbunătă- țește profilul ca furnizor premium de soluții de transport de viitor pentru cli- enți comerciali și privați.
• Valorificarea potențialului de creș- tere – În centrul noii strategii este focu- sul pe vânzări pe piețe și segmente de piață cu marjă ridicată, pentru a avansa o creștere profitabilă la nivel mondial. În paralel cu extinderea acti- vităților în Europa, compania va con- tinua creșterea prezenței pe piețele din China și America de Nord.
• Intensificarea loialității clienților și creșterea veniturilor recurente – Divizia Vans își va intensifica și mai mult cooperarea cu clienții, pentru a se asigura că produsele și serviciile sunt perfect adaptate cerințelor lor.
• Poziție de lider în autovehicule electrice și soluții digitale – Obiectivul Mercedes-Benz Vans este stabilirea noilor standarde în segmentul autove- hiculelor comerciale ușoare, cu soluții de viitor și adaptate pentru clienți. Pe lângă electromobilitate, rețeaua de au- tovehicule și soluțiile digitale sunt, de asemenea, dezvoltate în mod constant.
• Costuri reduse – Pentru a îm- bunătăți profitabilitatea și a crește competitivitatea, costurile fixe vor fi reduse. Profitabilitatea joacă și un rol cheie pe fundalul transformării către mobilitate conectată și fără emisii.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro
 decembrie 2020 .......................................................................................................................................... 65
 INEDIT















































































   63   64   65   66   67