Page 6 - Revista ZIUA CARGO
P. 6

 CUGETARE
„Cel mai bun moment în care puteai planta un copac a fost acum douăzeci de ani. Al doilea cel mai bun moment este acum.”
Proverb chinez
  UK: FĂRĂ PERMIS DE ACCES KENT KAP
 Permisul de acces Kent KAP nu mai este necesar pentru șoferii de camioane care părăsesc Marea Britanie, potrivit unei decizii adoptate de guvernul de la Londra. Activitatea site-ului „Check HGV” a fost suspendată. Descărcarea acestui permis de acces a fost obligatorie, începând cu 1 ianuarie 2021,
pentru șoferii de camioane, la fiecare plecare prin terminalele din Kent (Dover, UK).
    IMPLEMENTAREA eTIR
IRU și UNECE colaborează îndeaproape cu sectoarele public și privat, în cadrul implementării eTIR, pentru a sprijini punerea în aplicare a anexei 11 la Convenția TIR, care intră în vigoare pe
25 mai. La o întâlnire virtuală care a reunit administrațiile vamale, reprezentanții ministerelor transporturilor și asociațiile naționale emitente și de garantare TIR, IRU și UNECE au prezentat cele mai recente evoluții în implementarea eTIR în statele membre ale Organizației de Cooperare Economică (ECO). „Mai multe proiecte de succes care vizează digitalizarea TIR
au avut deja loc, în regiunea ECO, inclusiv între Iran și Turcia, Iran și Azerbaidjan și Kazahstan și Uzbekistan. IRU este pregătită
să sprijine guvernele, operatorii
și autoritățile vamale în implementarea eTIR, permițându-le să profite de eficiența, avantajele economice
și de securitate ale unei soluții de trecere a frontierei complet fără hârtie”, precizează IRU.
ÎNMATRICULAREA ȘI ÎNREGISTRAREA AUTO, ÎNTR-O SINGURĂ ZI
Înmatricularea și înregistrarea autovehiculelor ar putea avea loc într-o singură zi, potrivit unui proiect de lege depus la Parlament, pentru simplificarea birocrației. Actul normativ a fost inițiat de doi deputați UDMR,
iar dacă va fi adoptată de Camera Deputaților și Senat, ar putea intra în vigoare de la începutul anului 2022. Propunerea legislativă prevede ca înmatricularea vehiculelor să se desfășoare numai la sediile Registrului Auto Român (RAR). În prezent, programările trebuie făcute în două locuri. „Mulți proprietari de mașini au declarat că procesul
de înmatriculare a vehiculelor este foarte complicat, în România. Acest lucru este cauzat de faptul că procedura de înmatriculare are loc în mai multe instituții, implică multă administrație, bani și timp. Am elaborat o propunere legislativă, care vizează crearea unui sistem mai eficient, iar în cazul înmatriculării, proprietarii
ar trebui să se deplaseze la un singur loc, unde se eliberează toate documentele necesare”, a explicat Benedek Zakarias, viceliderul grupului parlamentar UDMR.
DOAR 54 KM NOI DE AUTOSTRADĂ, ÎN 2020
Lungimea autostrăzilor din România a crescut cu doar 54 de kilometri (6,2%), la sfârșitul anului 2020, comparativ cu aceeași perioadă din 2019, potrivit INS. Concret, lungimea drumurilor totaliza 86.791 km, din care 17.913 km (20,6%) drumuri naționale – dintre care 6.178 km (34,5%) europene și 920 km (5,1%) autostrăzi. Totodată, 35.085 km (40,4%) erau drumuri județene, iar 33.793 km (39%), drumuri comunale – dintre care
35,8% pietruite. Din punct de vedere al tipului de acoperământ, structura rețelei cuprindea 39.189 km de drumuri modernizate (45,2%), iar dintre acestea, 93,5% aveau îmbrăcăminți asfaltice de tip greu și mijlociu, 24,9% (21.651 km), îmbrăcăminţi ușoare rutiere și 29,9% (25.951 km) drumuri pietruite și de pământ.
Cât privește starea tehnică, 43,4% erau drumuri modernizate, iar peste o treime (33,4%) dintre acestea și 40,9% din a celor cu îmbrăcăminţi ușoare rutiere aveau durata de serviciu depășită. Totodată, 1.959 km (10,9%) erau drumuri cu patru benzi, 297 km (1,7%) cu trei benzi și doar 35 km (0,2%) cu șase benzi. La capitolul linii de cale ferată, lungimea acestora însuma 10.769 km,
din care 10.631 km (98,7%) aveau ecartament normal, 134 km (1,3%) – ecartament larg – și 4 km – ecartament îngust. Totodată, densitatea liniilor la 1.000 kmp de teritoriu era de 45,2%. Cele mai mari densități s-au înregistrat în regiunea București-Ilfov (156,3%), Vest (58,9%), Sud-Est (48,8%) și Nord-Vest (48,7%). Lungimea căilor principale era de 5.990 km, echivalentul a 55,6% din lungimea simplă a liniilor de cale ferată în exploatare.
ROADPOL SPEED MARATHON,
ÎN ROMÂNIA
România a participat, împreună cu toate statele membre ale Uniunii Europene, la prima operațiune SPEED din acest an, care s-a derulat, în săptămâna 19-25 aprilie, conform Programului Operațiunilor Europene 2021 al Organizației Polițiilor Rutiere din Europa (ROADPOL), pentru verificarea de către șoferi a respectării vitezei legale. Polițiștii rutieri români au controlat 44.450 de autovehicule și le-au aplicat 27.473 de amenzi conducătorilor auto vitezomani. De asemenea, au reținut 3.024
de permise de conducere și au constatat 30 de infracțiuni de altă natură.
   6 ........................................................................................................................................................ mai 2021
ȘTIRI






































































   4   5   6   7   8