Page 66 - Revista ZIUA CARGO
P. 66

                                             editor general
Meda Iordan meda.iordan@ziuacargo.ro
redactor-șef
Radu Borcescu radu.borcescu@ziuacargo.ro
redactori
Magda Severin magda.severin@ziuacargo.ro Raluca Mihăilescu raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
secretar general de redacție Alexandru Stoian alexandru.stoian@ziuacargo.ro
foto-video: Jean-Mihai Pâlșu
director publicitate Violeta Burlacu violeta.burlacu@ziuacargo.ro Tel.: 0726.910.277
DTP și pre-press
Top O’Rush Graphic Design
Revistă editată de
ZC Trans Logistics Media
Adresa redacției:
Bd. Timișoara, nr. 92, sector 6, București.
Tel.: 0771.311.796
www.ziuacargo.ro redactie@ziuacargo.ro
ISSN 2069 - 069X
  Spune-ți părerea!
Despre carburanți alternativi
Sunteți interesat de achiziția unui camion care utilizează gazul drept carburant (CNG/LNG)?
1. Da. Clienții noștii sunt interesați de soluții care să protejeze mediul, iar un asemenea autovehicul ar întări relația cu aceștia
(eventual ar asigura creșterea tarifelor de transport).
2. Da. Un asemenea vehicul, exploatat corect, ar determina costuri mai mici per kilometru.
3. Da. Fiecare dintre noi trebuie să facă eforturi pentru a proteja mediul și a încuraja noile tehnologii.
4. Nu. Un asemenea vehicul generează bătăi prea mari de cap
(costuri mai mari de achiziție, puține stații de încărcare, în condițiile în care măsurile de încurajare lipsesc aproape cu desăvârșire).
Puteți răspunde la întrebarea lunii, vizitând www.ziuacargo.ro
Păreri împărțite privind diurnele
Î ntrebarea lunii aprilie a adus în prim plan diurnele: „Există o dife- rență foarte mare între cuantumul
diurnei deductibile acordate la nivel na- țional și cel al diurnei acordate pentru deplasări internaționale. Credeți că această diferență ar trebui diminuată?”. 36% dintre cei care au răspuns consi- deră că diurnele ar trebui aduse (și pen- tru național, și pentru internațional) la un nivel care să permită/oblige piața la acordarea unor salarii mai mari șoferilor, astfel încât să fie diminuat riscul de a
ieși la pensie cu venituri extrem de mici. Pe de altă parte, 32% dintre respondenți susțin diminuarea diferenței dintre cele două tipuri de diurnă, pentru că gene- rează o problemă de concurență deze- chilibrată între firmele de transport națio- nal și cele de internațional. Astăzi, este foarte dificil pentru transportul național să își asigure necesarul de șoferi, în condițiile în care, la internațional, veni- turile șoferilor sunt mult mai mari, fiind asigurate, în cea mai mare parte, din diurne, arată cei care au ales această
variantă de răspuns. În schimb, 23% dintre cei care au răspuns nu consideră nicio schimbare de bun augur în acest moment, pentru că recentele probleme legate de impozitarea diurnelor sunt extrem de grave și orice nou aspect pus pe agenda negocierilor riscă să submineze obiectivul principal. Numai 9% arată că o diminuare a diurnei creează premisele pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru șoferii de intern – mai multă siguranță în trafic, mai puține amenzi...
66 ........................................................................................................................................................ mai 2021
ÎNTREBAREA LUNII
































































   64   65   66   67   68