Page 10 - revista ZIUA CARGO
P. 10

IMPOZITAREA DIURNEI
Prinși pe
contra-sens
Diminuarea cuantumului diurnei sau plafonarea câștigului neimpozabil al șoferilor sunt două dintre propunerile ANAF
și Ministerului Finanțelor pentru „o mai bună” reglementare fiscală a pieței de transport. Iar adevăratele probleme abia acum par
să înceapă, pentru transportul internațional.
  Dacă vrei să îngropi un su- biect, formează un grup de lucru!” – acestea sunt
  „cuvintele unei persoane cu experiență în negocierile cu autoritățile. Însă ceea ce s-a întâmplat în grupul de lucru le- gat de problema diurnelor... Acum stăm mai rău decât la început.
ACTUALITATE
Șanse mici pentru amnistie
Grupul de lucru format la nivelul Ministerului Finanțelor, pentru rezolva- rea problemelor legate de reînca- drarea diurnelor ca venit slarial, a ajuns la ultima etapă – concluziile. După cinci întâlniri cu dezbateri inten- se, rezultatul este unul șocant.
Reprezentanții transportatorilor au venit cu solicitări precise: păstrarea
legislației în forma actuală, amnistie fiscală, pentru a stopa valul de controa- le pe tema diurnelor, consfințirea drep- tului șoferilor de internațional de a primi aceste indemnizații deductibile pentru firmă și, ulterior, deschiderea unor ne- gocieri pentru eventuale schimbări pentru viitor, dacă părțile implicate ar solicita acest lucru.
Surpriza extrem de neplăcută a fost ca, la final, să constatăm că auto- ritățile aveau intenții diametral opuse.
Practic, s-a plecat de la realitățile zilei – reîncadrarea diurnelor de către inspectorii ANAF pentru un număr im- portant de firme – și, în mod logic, în- cerci să împingi lucrurile în direcția dorită. Iar, după atâtea ore de dezba-
 10 ...................................................................................................................................................... iunie 2021



















































































   8   9   10   11   12