Page 18 - revista ZIUA CARGO
P. 18

    Miron Sporea, Timișoara:
„Când faci parte dintre organizatori, trebuie să vii primul. Dacă se stabilește pentru întâlnire ora 5, tu vii la 3. E greu, dar important este sfârșitul, care este dulce, dacă obții ce vrei. De obicei, am obținut!”
 Miron Sporea: „Sunt persoane care, în timpul acțiunilor, nu îmi răspundeau la telefon, pentru ca apoi să mă întrebe:
«M-ai căutat?».”
POVESTEA PROTESTELOR (II): ARAD, TIMIȘOARA, ALBA IULIA
Oameni care știu
ce vor
„Cred că ți-am spus că sunt pe jumătate sârb... iar jumătatea mea sârbească nu mă lasă... mă trimite la război... Sunt mulți ca mine. Oameni pe care te poți baza! Nu aș fi putut face nimic de unul singur...”
 Continuăm să patrulăm (de da- ta aceasta în țară), cu ajutorul „locotenenților” care au pus lucrurile în mișcare, cu ocazia protes- telor. Îl cunoașteți pe Miron Sporea?...
Eu l-am cunoscut la Arad, în urmă cu foarte mulți ani. Lucram, deja, în presa de specialitate dedicată trans- porturilor și urma să particip la un eve- niment. Am întâlnit, cu acea ocazie, conducerea APTE 2002. Printre ei, domnul Miron Sporea... un om, cu a- devărat, dintr-o bucată... care iubește transportul (chiar și atunci când îi dă bătăi de cap).
„Am dezvoltat Asociația Patronală a Transportatorilor în 2002, pentru că ne-am dat seama că altfel nu se mai poate. Cred că ajunsesem să îmi dau și mie șpagă, ținând cont de numărul enorm de atenții pe care trebuia să îl oferim, ca să putem lucra. Începeau, deja, abuzurile în frontieră și toată lu- mea își închipuia că suntem plini de bani. Aveam nevoie de o asociație, în acest context. Suntem mulți cei care ne-am implicat. Luptători ca mine. Nici nu puteam face nimic singur”, ne-a povestit Miron Sporea. „Am încercat,
de fiecare dată, să avem discuții cu autoritățile, dar ni s-au închis ușile în nas. Este trist că, în această țară, nu poți obține nimic, decât prin protest.”
Și, pentru că este vorba despre o zonă aflată la graniță, primul protest APTE 2002 a adus în prim-plan abuzurile din Ungaria.
„Am tot făcut sesizări la ambasa- dă, la consulat și am tot participat la discuții, dar nu se întâmpla nimic. Atunci când, însă, autoritățile maghia- re ne-au bătut un șofer, lucrurile s-au
inflamat. Am ieșit în stradă și am putut purta, în consecință, o discuție con- structivă, la Nădlac, cu reprezentanții vămilor din Ungaria și ai poliției de frontieră, precum și cu reprezentanți ai ambasadei și consulatului român din Ungaria...” iar problema s-a dimi- nuat. Protestele păreau singura rețetă pentru a fi ascultat... iar acțiunile au continuat.
Accizele, prima RCA majorată și impozitarea diurnelor au fost, pe rând, puse pe tapet, de-a lungul timpului. Membrii APTE 2002 s-au aflat, de fie- care dată, în stradă, pentru a susține cauza breslei. Dar... spre deosebire de București, la protest au participat și camioanele firmelor cu flote mari.
Organizarea
„Câteva persoane din asociație primesc delegări din partea conducerii, după care încep să strângă oameni, ceea ce nu este nici complicat, dar nici simplu. Seamănă cu ceea ce se întâmplă în armată, contează discipli- na. Bineînțeles, este creionată câte o strategie pentru fiecare oraș. Totul ține de problema ridicată și de îndârjirea celor din breaslă. Poate că angajații
   18 ...................................................................................................................................................... iunie 2021
ACTUALITATE















































































   16   17   18   19   20