Page 20 - revista ZIUA CARGO
P. 20

   Florin Tomuța: „Există o strategie a protestelor. O astfel de acțiune nu trebuie utilizată ca primă armă. Tot timpul, am încercat
o comunicare la nivel instituțional cu organismele statului. Dar...”
 „Întotdeauna, în cazul operatorilor mici, patronul se afla la volan, iar, la mijlocul coloanei, era indicat să ai
o astfel de persoană,
care să liniștească spiritele.”
„Au fost inclusiv situații în care am trimis acasă protestatari care au între- cut limita, pentru că au șicanat parti- cipanți la trafic. Nu am vrut să ieșim în stradă ca niște golani. Este normal să deranjezi, dar, atunci când circuli cu viteză mică, trebuie să fii pregătit să eliberezi carosabilul, pentru a per- mite trecerea mașinilor de salvare sau poliție. Cineva trebuie să dea coman- da: «Trageți pe dreapta!». ”, a mai ex- plicat el, precizând că sunt și firme care nu vor participa niciodată la pro- teste, dar beneficiază, la fel ca toate celelalte, de roadele lor.
S-au schimbat lucrurile? Vine
o generație nouă...
„La Arad, avem tineri de nădejde. Și la Timișoara! Pot să ies la pensie, pentru că am pe cine mă baza, dar am, totuși, unele temeri. Îmi este tea- mă că tineretul vrea să facă războaie pe Facebook. Nu este valabil, în cazul camioanelor. Și la Satu Mare este, de asemenea, un nucleu puternic. Sunt luptători. Transportatori cărora nu tre- buie să le spui de două ori. Știu că altfel nu se face nimic. Oamenii trebuie să înțeleagă că asociația nu e «Bau- Bau». Avem nevoie unul de altul și
trebuie să ne ajutăm. Nu putem trăi izolați!”, a concluzionat Miron Sporea.
Legătura la Alba Iulia. Corespondent, Florin Tomuța
Alba Iulia a ieșit prima dată în stradă în 2011. Despre Florin Tomuța, George Ungureanu, protagonistul pri- mului episod din „Povestea Proteste- lor”, îmi spunea că i-a oferit prilejul să vadă ce înseamnă cărăușii uniți. El este unul dintre „locotenenții” din zona Alba Iulia.
Și aici s-a ieșit în stradă abia după ce s-a încercat dialogul... fără niciun rezultat.
„În 2011, am protestat împotriva majorării accizei, dar și din cauza fap- tului că, în cazul depășirilor de masă, nu exista niciun fel de toleranță, ceea
ce așeza orice firmă în situația de a fi sancționată cu 30.000 de lei, pentru orice fel de depășire, indiferent de mă- rimea ei. Un context în care o firmă mică putea da faliment, pur și simplu dintr-o întâmplare. Introducerea, ulte- rioară, a unei limite de toleranță de 5% pentru care se dădea avertisment a așezat lucrurile într-o zonă corectă. Modificările aduse OG 43 și HG 69 au reprezentat o mare victorie. De a- semenea, și o parte din acciză a putut fi recuperată.”
A urmat problema RCA, când pri- mele au ajuns să depășească cote
  20 ...................................................................................................................................................... iunie 2021
ACTUALITATE

















































































   18   19   20   21   22