Page 36 - revista ZIUA CARGO
P. 36

RENAULT TRUCKS OPTIFUEL LAB 3
Consum redus
cu 12,5%
Renault Trucks a dezvăluit, recent, rezultatele Optifuel Lab 3. Vehiculul-laborator al constructorului, destinat transportului de lungă distanță, a înregistrat o reducere a consumului
de combustibil de 12,5% comparativ cu o combinație standard. Acest rezultat a fost obținut prin optimizarea aerodinamicii întregului convoi, prin lanțul cinematic, anvelope și prin integrarea suportului predictiv în conducere și a unor funcții de management al energiei.
  R enault Trucks își continuă cer- cetările pentru îmbunătățirea eficienței energetice a cami- oanelor sale. Inițiat în 2017, proiectul FALCON, Flexible&Aerodynamic truck for Low CONsumption (camion Flexibil &Aerodinamic pentru CONsum redus) și-a propus să diminueze consumul cu 13%, pentru o combinație completă cap tractor-trailer de categorie grea. Proiectul a fost condus de către Renault Trucks, alături de un consorțiu de parteneri, printre care se numără Faurecia, Michelin, Total, Fruehauf, Wezzoo, BeNomad, Styl'Monde, Poly- rim, Enogia, IFPEN, École Centrale de Lyon (LMFA) și IFSTTAR, care se numește, acum, Université Gustave Eiffel. Proiectul a primit finanțare pu- blică din partea Băncii Franceze de In-
vestiții Publice BPI France (cel de-al 23-lea apel FUI pentru proiecte).
Acest proiect a produs vehiculul laborator Optifuel Lab 3. După 18 luni de dezvoltare, 6 luni de probe pe piste de testare și pe drumuri publice și 15.500 de kilometri, Renault Trucks a fost capabil să-și confirme presupune- rile. Producătorul a măsurat o reduce- re de 12,5% a consumului de combus- tibil comparativ cu un cap tractor serie T, cu trailer standard. Aceasta repre- zintă o economie de 3,75 l de com- bustibil și 9,8 kg CO2 per 100 km.
Ciclul de testare
Inginerii Renault Trucks au utilizat un ciclu de testare reprezentativ, din punct de vedere statistic, pentru trans-
portul de lungă distanță, constând din 68 km în condiții regionale și 136 km pe autostradă.
Testele cu Optifuel Lab 3 au constat în probe pe piste cu circuit închis și pe drumuri publice, în plus față de simulările care au permis analiza și corelarea mă- surătorilor. În paralel, au fost realizate teste cu un vehicul de referință, cu carac- teristici similare ale geometriei și lanțului cinematic cu ale vehiculului laborator (Renault Trucks T 480, cu semiremorcă acoperită Fruehauf). Tehnologiile dezvol- tate în cadrul proiectului au fost evalua- te întâi independent, apoi ca ansamblu.
Lanțurile cinematice ale Optifuel Lab 3 și ale vehiculelor de referință au fost rulate, în prealabil, pentru a asi- gura faptul că ambele vehicule au fost reprezentative.
CAMIOANE ȘI SERVICII
 36 ...................................................................................................................................................... iunie 2021




















































































   34   35   36   37   38