Page 41 - revista ZIUA CARGO
P. 41

    Cuplul optimizat al motorului pentru o gamă largă de turații asigură, pentru noul FH, un rulaj lin și oferă puterea necesară pentru a menține o viteză medie ridicată și constantă, chiar și în condițiile unei topografii provocatoare.
 lasă să greșești și nici să diminuezi prea mult performanțele.
Noua interfață
Postul de conducere are o interfață complet nouă, pentru informații și co- municare, care îmbunătățește modul de gestionare a diferitelor funcții, ceea ce reduce stresul și factorii perturba- tori. Panoul de instrumente este com- plet digital, cu un ecran de 12 inch, facil în utilizare, informațiile fiind clare și ușor de vizualizat.
Ecranul lateral suplimentar, de 9 inch, este disponibil pentru Infotainment, navigație, informații de transport și monitorizare camere video. Funcțiile pot fi controlate prin butoanele de pe volan,
prin comandă vocală sau prin ecranul tactil și panoul de bord, de control.
Sisteme de siguranță
Siguranța a fost îmbunătățită și mai mult, cu funcții precum farurile cu fază lungă adaptivă. Sistemul îmbu- nătățește siguranța pentru toți par- ticipanții la trafic, dezactivând automat segmente selectate ale fazei lungi LED, atunci când autocamionul se apropie de traficul din față sau de un alt vehicul, din spate.
Am apreciat în mod deosebit sis- temul de control adaptiv al vitezei de croazieră (ACC), împreună cu pilotul automat cu asistență la coborâre, care activează automat frânele de serviciu, atunci când este necesară o forță de frânare suplimentară, pentru a men- ține o viteză constantă la coborâre. Avertizarea de coliziune cu frână de urgență și Controlul electronic al sta- bilității sunt în echiparea standard și
vor reduce, cu siguranță, riscurile de accident.
Dacă ar fi fost după mine, aș fi do- tat camionul testat și cu VDS (Direcția Dinamică Volvo), cu Asistență pentru păstrarea benzii de rulare și Asistență de stabilitate. Până la urmă, acestea sunt ținte ale viitorului – siguranță în creștere, pentru atingerea obiectivului de „zero accidente” și sisteme de asistență din ce în ce mai complexe, care să prevină activ eventualele gre- șeli/neatenții ale șoferului.
Sistemul de recunoaștere a indi- catoarelor rutiere reprezintă un alt exemplu de diminuare a stresului pen- tru conducătorul auto, care poate, astfel, vizualiza eventualele restricții, fără teama că a depășit indicatorul fără să îl observe.
Am apreciat, de asemenea, came- ra video montată pe oglinda din dreap- ta, care se activează pe ecranul late- ral, la acționarea semnalizatorului.
Bineînțeles, camionul testat a fost echipat cu pachetul I-Save, care per- mite economii semnificative de com- bustibil și, totodată, reduce emisiile de CO2. În cazul operațiunilor de cursă lungă, nu poți neglija această opțiune, care combină noul motor D13TC cu un pachet de funcții și poate oferi eco- nomii de combustibil de până la 7%.
Inteligent și sofisticat, noul FH combină elementele cele mai de suc- ces din seria anterioară cu tehnologiile moderne.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
  Volvo FH cu I-Save
Motor Volvo de 13 litri,
cu tehnologie Turbo Compound (Volvo D13TC), cu 500 CP (2.800 Nm)
I-See bazat pe hărți – folosește informații despre ruta planificată pentru a utiliza energia cinetică a autocamionului
Sistem de schimbare a treptelor de viteză I-Shift, cu software optimizat pentru operațiuni
de transport pe distanță lungă (modul Eco)
I-Cruise cu I-Roll, care reglează viteza pentru a reduce semnificativ consumul
de combustibil
Punte spate cu un consum eficient de combustibil.
      Mișcarea în spațiul din interiorul cabinei este mai facilă ca oricând, datorită noului design al manetei schimbătorului I-Shift, mai subțire și mai ergonomic.
iunie 2021 .................................................................................................................................................... 41
 CAMIOANE ȘI SERVICII






































































   39   40   41   42   43