Page 42 - revista ZIUA CARGO
P. 42

#tbt 10 ani
Cum se muta
marfa, în 2011
După ce, în edițiile trecute ale rubricii RETRO, am analizat transporturile de persoane și logistica, revenim „cu lupa” pe transporturile de mărfuri și ne aducem aminte cum stăteau lucrurile în urmă cu 10 ani.
  RETRO
Legislație
Într-un material dedicat, revista ZIUA CARGO a discutat cu logisticieni, furnizori și clienți despre cum vedeau aceștia piața, în 2011, și ce planuri aveau. Se simțea faptul că presiunea pe transporturi și logistică va fi mare.
● Sorin Sîrbu, directorul Direcției de Transport Rutier, declara că, până la începutul lunii decembrie (2011), OUG 109 privind transporturile rutiere tre- buia abrogată, ca urmare a obligati-
vității introducerii în legislația națională a mai multor regu- lamente europene.
● Criticat de unii, adulat de alții, aprobat prin angajarea răspunderii Guvernului, atacat pentru neconstituționalitate și declarat constituțional de autoritatea publică îndrituită, noul Cod al muncii intrase în vigoare, în aprilie 2011.
● La final de martie 2011, Comisia Europeană a adoptat noua Cartă Albă a Transporturilor.
● Companiile de leasing operațional și-au creat propria asociație, ASLO, ce urma să fie condusă, în primii doi ani, de Bogdan Apahidean, director LeasePlan România, în 2011.
● FORT acuza CNADNR că a pus la punct un mecanism fraudulos pentru a manipula cântarul și a amenda transportatorii, chiar și atunci când respectă portanța. Era suspectată o înțelegere între CNADNR și BRML (Biroul Român de Metrologie Legală).
● Intrase în vigoare Legea 62/2011 – Legea dialogului social. Erau stabilite noi criterii privind reprezentativitatea structurilor patronale și noi atribuții ale acestora.
Piață
clienților, evoluțiile tarifelor și ale costurilor, precum și tendințele legislative au fost puse pe tapet de către unii dintre cei mai importanți actori din piață, de la acea vreme.
● Ediția a 18-a a Transport-AR a avut loc în complexul ExpoArad. Târgul internațional s-a desfășurat în paralel și împărțind aceeași locație cu Salonul Internațional Auto Arad.
● În spiritul rubricii RETRO, în ediția din mai 2011 a revistei ZIUA CARGO, Ion Lixandru, administratorul ITIA Sped, explica, într-un interviu, unde se aflau transporturile, în 1990. Am
aflat, printre altele, că, la începutul anilor ’90, litrul de motorină costa 20 de cenți (dolar) și că șoferii aveau salariul fix de aproximativ 100 de dolari. „Importantă era, însă, diurna. Un șofer pe internațional ajungea la venituri lunare de 700, 800 sau chiar 1.000 de dolari”, își amin- tea Ion Lixandru.
● Scăderea numărului de transportatori generase noi oportunități pentru firmele rămase pe piață. Totuși, tarifele de dumping practicate de unele firme, creșterea costurilor, dar și furturile
erau aspecte îngrijorătoare – puncta Mircea Mănescu, director general Ahead Logistics, într-un interviu acordat ZIUA CARGO, în mai 2011.
● Marc Paulissen, country manager H.Essers România în acel moment, acorda un interviu despre tendințele pieței, în continuă schimbare, care ofereau furnizorilor de servicii logis-
tice noi oportunități, obligându-i, însă, la mai multă precauție. ● BursaTransport depășea granițele României. Tocmai se lansase planul de extindere regională a Bursei în estul Europei.
● Logistic Services Danubius devenea DB Schenker Rail România.
● Mercedes-Benz anunța că sistemul telematic FleetBoard ex-works trecea în echipare originală din fabrică, pentru Sprinter.
● Tot Mercedes-Benz anunța o premieră: OM 471, primul motor disponibil ce îndeplinea normele Euro 6. Pentru a obține rezultatele dorite, constructorul german a combinat
      ● „am MARFĂ, caut TRANSPORT” a fost deviza sub care cererea și oferta de transport s-au întâlnit, în mai 2011 la Poiana Brașov, în cadrul unui eveniment ZIUA CARGO, care a reunit 200 de profesioniști din domeniu. Cerințele
42 .................................................................................................................................................... iunie 2021







































































   40   41   42   43   44