Page 62 - revista ZIUA CARGO
P. 62

   Premieră: Noul Intouro este echipat cu Active Brake Assist 5, ce încorporează mai multe sisteme de radare și o cameră frontală, pentru o și mai bună recunoaștere a obiectelor.
În caz de pericol, sau dacă sunt detectați pietoni staționari sau în mișcare în raza radarelor, sistemul inițiază, automat,
o frânare completă (ABA 4 asigura frânarea parțială).
DRIVE-TEST MERCEDES-BENZ INTOURO
Flexibilitate și siguranță
Prezentat în premieră, în România, la începutul lunii iunie, noul Intouro se remarcă prin flexibilitate și economie, fără a pierde, însă, din vedere siguranța, specifică familiei de autovehicule Mercedes-Benz.
D edicat transportului interurban, noul Mercedes-Benz Intouro a fost lansat în septembrie 2020 și a ajuns, în premieră, în Ro- mânia. Noul Intouro are un design nou, având partea frontală redesenată, in-
clusiv farurile și parbrizul. Autovehiculul are o masă mai re-
dusă cu cel puțin 300 kg, noua punte față este cu suspensie individuală a ro- ților, iar accesul către masca față a fost optimizat. La interior, plafonul a fost pro- iectat pentru mai mult spațiu în picioare, iar punctul de lucru al șoferului seamănă tot mai mult cu cel al autocarelor, o contribuție în acest sens fiind adusă și de volanul multifuncțional.
Noul model dispune de o caroserie reproiectată, mai ușoară și cu aerodi- namică optimizată, ce asigură o efi- ciență și mai mare. Astfel, consumul de combustibil a fost redus cu până la 3% față de modelul precedent.
Autobuzul, ce poate fi folosit pentru un spectru larg de aplicații de transport
călători, va fi prezentat în cele mai im- portante orașe din țară.
Mercedes-Benz pur sânge
Înainte de a vorbi despre sistemele de siguranță ce scad în mod semni- ficativ riscul accidentelor, merită să spunem câteva cuvinte despre expe- riența la volanul acestui autovehicul. Postul de conducere oferă șoferului informațiile într-un mod prietenos, ușor de interpretat, iar comenzile sunt pla- sate la îndemână. Practic, te obișnu- iești imediat cu toate elementele cockpitului. Autovehiculul este foarte manevrabil, fiind „lângă tine” chiar și în zonele cele mai aglomerate. Am apreciat mult flexibilitatea pe care ți-o oferă, transmisia ce asigură o plajă largă de turații pentru toate treptele de viteză, și frânele precise, care, ală- turi de retarder, te ajută să ajustezi corect viteza de deplasare, fără a crea
disconfort călătorilor. Iar la drum lung... Există o expresie des folosită – „ma- șina se așază la drum”. Sunt puține autocare în care această expresie ca- pătă atât de mult înțeles ca în cele produse de grupul Daimler, indiferent că vorbim despre Setra sau Merce- des-Benz. Iar noul Intouro nu face excepție.
O scurtă dezbatere am putea avea și în legătură transmisia manuală, așa cum a avut modelul testat. Cu sigu- ranță, vor fi firme și șoferi care preferă varianta automată. Totuși, „disconfor- tul” provocat de schimbarea treptelor este mult diminuat de plajele largi pe care poți utiliza fiecare treaptă în parte. De altfel, discutăm de o cutie de viteze manuală cu șase trepte, iar modul în care se realizează efectiv trecerea dintr-o treaptă în alta împinge șoferul la o concentrare corectă și o atitudine calmă – schimbarea treptelor se rea- lizează ușor, însă nu fără a necesita o anumită forță.
  62 .................................................................................................................................................... iunie 2021
AUTOBUZE ȘI SERVICII

















































































   60   61   62   63   64