Page 63 - revista ZIUA CARGO
P. 63

  Noul Intouro K
Dimensiuni (L/l/h):
10,74/2,53/3,36 m (cu climă) Motor: OM936
Putere maximă: 295 CP
Cuplu maxim: 1.200 Nm
Cutie de viteze: GO 190, 6+1 trepte Locuri pe scaune: 49
Locuri în picioare: 22 Dotări: Line Assist, ABA 5, Tempomat, Faruri Xenon,
Senzor de ploaie-lumină,
Retarder, Clima, Keyless Start ePBC: frână de parcare electro-
pneumatică, cu blocare automată
la oprirea motorului
Capacitate compartiment bagaje: 3,7 mc
            Însă cel mai important aspect ră- mâne, fără îndoială, senzația de sigu- ranță pe care ți-o transmite autovehi- culul, indiferent de viteza de rulare și condițiile de drum.
Siguranța,
la un alt nivel
Noul Mercedes-Benz Intouro ridică ștacheta, în segmentul de autobuze interurbane, la un nivel cu totul nou, printr-un grad de siguranță fără pre- cedent pe acest segment, fiind, în ace- lași timp, un model de eficiență și func- ționalitate.
Protejarea celor mai vulnerabili participanți la trafic, precum pietonii și bicicliștii, reprezintă un aspect ext- rem de important pentru Mercedes- Benz, în special în ceea ce privește transportul urban și interurban. Mer- cedes-Benz Intouro este primul auto- buz ce dispune de un sistem unic de frânare în caz de urgență, Active Brake Assist 5 – sau ABA 5 – ce mar- chează o etapă importantă în crește- rea siguranței rutiere. ABA 5 este primul sistem de asistență la frânare în caz de urgență disponibil pentru autobuze, la nivel mondial, ce poate efectua o oprire automată completă a autobuzului, cu scopul de a evita pietonii. Mai mult, în comparație cu predecesorul său, ABA 4, noul asistent poate efectua și o oprire automată completă, pentru a evita obstacolele mobile sau staționare.
Sideguard Assist previne neatenția șoferului
Dintre noile echipări de siguranță disponibile pentru noul Intouro, se dis- tinge pachetul opțional Sideguard Assist, sistemul de asistență la viraje, cu funcție de detectare a pietonilor.
Acesta sprijină șoferul în timpul vira- jelor, în zonele aglomerate. Prevăzut cu sisteme radar, Sideguard Assist semnalează obstacolele mobile, pre- cum pietonii sau bicicliștii, dar și pe cele staționare. Datorită celor două sisteme de asistență, noul Intouro oferă un nivel de siguranță fără pre- cedent, pentru autobuze. Împreună cu ESP ca echipare standard și alte sisteme, noul Intouro îmbină cele mai avansate tehnologii de siguranță dez- voltate de Mercedes-Benz pentru au- tobuze, până în prezent.
Cu o gamă largă de configurații, noile autobuze Mercedes-Benz Intouro acoperă o gamă extinsă de aplicații de transport călători. Fiind un autobuz cu podea ridicată și un compartiment generos pentru bagaje, Intouro poate fi folosit ca autobuz școlar, pentru transferuri, dar și pentru transportul angajaților sau excursii. Aerodinamica optimizată și noua caroserie mai ușoară asigură o și mai mare eficiență
în materie de consum de combustibil. În funcție de modelul de operare al autovehiculului, consumul este cu până la 3% mai mic, în varianta stan- dard, față de generația anterioară, iar, cu pachetele opționale, consumul poa- te fi redus și mai mult.
Pentru început, Intouro este dispo- nibil ca autobuz clasic, cu două axe, în două variante de lungimi, de 12,18, respectiv 13,09 m. Daimler Buses a anunțat, deja, extinderea gamei cu un vehicul compact, ușor de manevrat, care va măsura 10,75 m, și cu un au- tobuz cu trei punți, lung de 14,88 de metri.
Noul Intouro a primit, deja, distinc- ția „Autocarul Anului 2021”, oferită de publicația Grupo Editorial Editec, în urma votului reprezentanților a 37 de companii de transport călători din Spania.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
iunie 2021 .................................................................................................................................................... 63
 AUTOBUZE ȘI SERVICII







































































   61   62   63   64   65