Page 25 - revista ZIUA CARGO
P. 25

   Mobilitate electronică personalizată Daimler oferă servicii eConsulting, ce asigură răspunsuri pentru toate întrebările legate de planificare, comandare și implementare, referitoare la infrastructura de încărcare, precum și conectarea la rețea. Mercedes-Benz Trucks a încheiat, în acest sens, un parteneriat strategic special cu Siemens Smart Infrastructure și ENGIE.  datorează faptului că instrumentul poa- te arăta, în timp real, unde se află un autovehicul, dacă este în mișcare, dacă staționează sau se încarcă și care este starea de încărcare a bateriei. În plus, un jurnal de bord, cu informații detaliate despre timpii de conducere, staționare și încărcare, greutatea totală, kilometraj parcurs, trasee, topografie, temperatu- ră, precum și consumul de energie sau creșterile și scăderile stării de încărcare a bateriei, reprezintă un alt instrument util. Acest lucru le permite managerilor de flotă să urmărească fiecare eActros individual, astfel încât utilizarea să poată fi optimizată. Sisteme de siguranță de ultimă generație eActros este echipat cu un sistem extern de alertă acustică a vehiculelor (AVAS), în conformitate cu cerințele legale. Sistemul de avertizare sonoră de la eActros este format din două difuzoare – unul în față și unul în spate – care sunt conectate atât între ele, cât și la vehicul. În funcție de condițiile de conducere, sunt redate diferite su- nete pentru deplasarea înainte și îna- poi. eActros este echipat standard cu asistentul la virare Sideguard Assist S1R. În situația în care șoferul nu obser- vă un obstacol aflat în mișcare, în timpul virajelor, sistemul poate interveni pentru a asista și avertiza șoferul. Asistentul la virare folosește afișajul MirrorCam pentru avertismente vizuale. A doua generație a sistemului MirrorCam este utilizată din aprilie 2022 și poate oferi, acum, șoferului un sprijin și mai bun în multe situații complexe din traficul rutier, datorită brațelor camerei, care sunt cu zece centimetri mai scurte, plus noi para- metri de imagine. Unul dintre avanta- jele scurtării brațelor camerei este că, acum, șoferilor le este mai ușor să conducă în marșarier, deoarece per- spectiva MirrorCam este mai asemă- nătoare cu cea a oglinzii convenționa- le. Culorile și luminozitatea sistemului de camere au fost îmbunătățite, deve- nind mult mai relevante pentru situa- țiile dificile de conducere, de exemplu la întoarcerea într-o zonă întunecată, sau slab iluminată. În plus, rămân și beneficiile primei generații, care includ modul de unghi larg la marșarier, linii de orientare pe dis- play, pentru a îmbunătăți estimarea dis- tanțelor până la obiectele din spatele vehiculului, deplasarea imaginii came- rei la viraj și monitorizarea împrejurimilor vehiculului, în perioadele de odihnă. Un alt punct important pentru sigu- ranță este cea de-a cincea generație de asistență activă la frânare (ABA 5), cu detectarea pietonilor. Actros L, cu a treia generație a motorului OM 471 În această perioadă, este de aș- teptat ca, în paralel cu lansările solu- țiilor „electrice”, să vedem îmbunătățiri și pe zona „clasică”, tehnologia diesel rămânând, cel mai probabil, dominan- tă, în următorii 15 ani. Iar Daimler e- xact asta face. Nava amiral pentru transportul pe distanțe lungi, Actros L, va primi, din octombrie 2022, a treia generație a motorului OM 471. Cel mai recent motor de mare ca- pacitate prezintă o gamă largă de ino- vații tehnice, care vizează scăderea TCO, prin reducerea consumului de carburant, emisii reduse de CO2, cos- turi de operare mai mici și marje mai mari, fără a afecta performanța, dina- mica vehiculului, sau confortul de con- ducere. În acest scop, inginerii de la Mercedes-Benz Trucks au făcut mai multe ajustări. Astfel, a treia generație de OM 471 introduce două turbocompresoare noi, care, împreună cu sistemul revizuit de post-tratare a gazelor de eșapa- ment, permit economii maxime de combustibil de până la 4%, în com- parație cu generația anterioară. Pentru și mai multă dinamică a vehiculului, Mercedes-Benz Trucks s-a concentrat, de asemenea, pe linia de rulare, iar noul control automat al transmisiei PowerShift Advanced permite depla- sarea și accelerarea mai rapidă și mai lină în multe situații, datorită selecției sale precise a treptelor de viteză. Un alt aspect important este programul extins Top Torque, care oferă mai multă performanță exact atunci când este cu adevărat necesar – de exem- plu, atunci când conduci pe autostra- dă, sau când depășești. Nivelul ridicat al confortului oferit de Actros L este subliniat și de cabina cu lățimea de 2,5 metri, disponibilă în variantele StreamSpace, BigSpace și GigaSpace. Lipsa unui tunel motor în cabină asigură o podea plană și o ambianță confortabilă. Izolarea fonică a fost, de asemenea, îmbunătățită, în timp ce poziția pe scaun a fost cobo- râtă și optimizată. În plus, farurile cu LED nou proiectate, disponibile opțio- nal, reprezintă o îmbunătățire majoră a siguranței. Iar, la capitolul siguranță... Avem ABA 5, asistența la menținerea benzii de rulare, a doua generație de MirrorCam, precum și opțiuni precum Active Side- guard Assist (ASGA), sau a doua gene- rație de Active Drive Assist (ADA 2), pen- tru conducerea parțial automatizată de nivelul 2. Radu BORCESCU Wörth am Rhein, GERMANIA radu.borcescu@ziuacargo.ro iunie 2022 .................................................................................................................................................... 25  CAMIOANE ȘI SERVICII 


































































































   23   24   25   26   27