Page 6 - revista ZIUA CARGO
P. 6

 CUGETARE „Dacă nu ai timp să faci un lucru bine, crezi că vei avea timp să îl faci din nou?” John Wooden   CAMIOANE INTERZISE PE DN7, PÂNĂ ÎN AUGUST  Circulația camioanelor mai mari de 7,5 tone este închisă pe DN7, între Pitești și Râmnicu Vâlcea, timp de două luni și jumătate, până la mijlocul lunii august, pentru executarea lucrărilor de consolidare a podului situat în zona km 157, peste râul Topolog (în apropierea localității Milcoiu). Până la finalizarea lucrărilor, camioanele de tonaj greu sunt deviate pe următoarea rută: Pitești Sud (intersecție A1 cu DN65B)-DN65B-DN65-Slatina- DN6-Găneasa-DN64-Drăgăşani -DN64-Râureni DN67-Budeşti (intersecție DN67 cu DN7)-DN7 (Râmnicu Vâlcea). Traficul ușor se desfășoară în ambele direcții ale DN7, iar, pe sectorul cuprins între kilometrii 144+530 m și 144+700 m, se circulă alternativ, prin semaforizare.     PROGRAMUL OPERAȚIONAL PRIVIND TRANSPORTURILE 2021-2027 Guvernul a aprobat o versiune actualizată a acordului de parteneriat pentru perioada 2021- 2027 pentru Programul Operațional Regional Centru, astfel că vor fi transmise Comisiei Europene mai multe proiecte față de pragul de două treimi din totalul celor 43 de miliarde de euro (inclusiv cofinanţarea națională) alocați României prin fondurile de coeziune. Purtătorul de cuvânt al Executivului, Dan Cărbunaru, a precizat că prioritățile derulării acestui program sunt: o regiune competitivă, prin inovare și întreprinderi dinamice pentru o economie inteligentă, regiune digitală, comunități prietenoase cu mediul, mobilitate urbană durabilă, o regiune accesibilă, educată, cu turism sustenabil, și o regiune atractivă, fiind inclusă și componenta de asistență tehnică. În ceea ce privește Programul Operațional privind Transporturile 2021-2027, acesta „este unul multifond, proiectat pentru a avea în funcțiune o rețea de infrastructură de transport de înaltă calitate, care să asigure conectivitatea între România și restul Uniunii Europene, precum și între toate regiunile țării, în siguranță și în armonie cu obiectivele de neutralitate climatică și protecția mediului”. Are o valoare de 4,6 miliarde de euro, „cu o finanțare națională substanțială”, care va sprijini conectivitatea rutieră, îmbunătățirea conectivității secundare rutiere, creșterea siguranței, atât în domeniul rutier, cât și în domeniul feroviar, precum și dezvoltarea atractivității transportului feroviar. DEROGĂRI PRELUNGITE LA TARIFE ÎNTRE PORTUL CONSTANȚA ȘI ALBIȚA Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a prelungit, prin Ordinul 541, termenul de aplicare a derogărilor la tarifele aplicate pe traseul dintre portul Constanța și punctul de frontiera Albița, în scopul facilitării transportului de mărfuri din Republica Moldova spre/dinspre Portul Constanța. Autorizațiile speciale de transport pot fi emise pentru ambele sensuri ale traseului, a anunțat și ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din Republica Moldova, Andrei Spînu. Noua decizie se aplică până la data încetării conflictului din Ucraina, dar nu mai mult de 90 de zile. CREANȚELE CFR MARFĂ, STINSE PRIN OUG Guvernul a aprobat stingerea creanțelor fiscale și bugetare ale CFR Marfă, prin trecerea de active în proprietatea statului. Actul normativ reglementează o derogare de la regula prevăzută la art. 263 din Legea 207/2015 privind Codul de procedură fiscală. Astfel, operațiunea de trecere de active în proprietatea statului va putea stinge și creanțele bugetare, pe lângă cele fiscale, reglementate în prezent. Totodată, ordonanța stabilește o procedură accelerată de trecere în proprietatea statului a bunurilor mobile și imobile ale CFR Marfă, în vederea stingerii creanțelor fiscale și bugetare. De asemenea, OUG va produce efecte doar după comunicarea acceptului Comisiei Europene privind stingerea datoriilor SNTFM CFR Marfă prin dare în plată. RAR eXpert Registrul Auto Român (RAR) poate garanta, prin serviciul RAR eXpert, lansat recent, că autovehiculul la mâna a doua aflat la cumpărare este în regulă, în sensul că identitatea acestuia este cea reală, stabilită de producător. Deocamdată, numai la RAR Grivița (sediul central al instituției) se poate efectua o verificare amănunțită. Două din zece mașini care se prezintă la RAR au probleme de identificare, de la cele mai simple, cum ar fi serii de motor ilizibile, lipsa codului de motor sau lipsa plăcuței producătorului, până la cele mai grave, precum modificarea seriei de caroserie/șasiu. O parte dintre aceste deficiențe reprezintă motive întemeiate de a refuza să achiziționați un autovehicul utilizat. Neconformitățile legate de elementele de identificare pot determina respingerea definitivă a mașinii la RAR și blocarea acesteia, de regulă fără posibilitatea readmiterii în circulație. Cristian Bucur, director tehnic la RAR, a declarat: „Ne asumăm rolul de consultant tehnic în materie de achiziții auto și considerăm că sfatul nostru poate cântări semnificativ, în decizia de a cumpăra o mașină. Pentru serviciile de verificare, RAR eXpert oferă clienților un raport de expertiză”.  6 .................................................................................................................................................... iunie 2022 ȘTIRI 


































































































   4   5   6   7   8