1 din 10 șoferi admite că dă mesaje pe telefon în timp ce conduce

Un șofer din 10 recunoaște că trimite în mod regulat mesaje text pe telefon în timp ce conduce, arată o nouă cercetare a Autorității pentru Siguranța Rutieră (RSA) din Irlanda, potrivit ROADPOL.

foto: POLITIET.NO (sursă: ROADPOL)

Sondajul, axat pe atitudinea și comportamentul șoferului, a relevat, de asemenea, că 9% dintre șoferi recunosc că conduc și vorbesc pe un telefonul mobil și tot 9% dintre ei verifică în mod regulat aplicațiile mobile în timp ce se află la volan.

Trimiterea de mesaje text, utilizarea rețelelor sociale sau mesageria crește substanțial riscul de accidente: șoferii petrec cu până la 400% mai mult timp cu ochii în afara drumului atunci când trimit mesaje text decât atunci când nu o fac, arată RSA, un partener distins al campaniei ROADPOL Safety Days.

Cercetare

„În lumea de astăzi, telefoanele mobile necesită din ce în ce mai multă atenție. În ciuda avertismentelor, a amenințării cu puncte de penalizare, a aducerilor aminte constante ale pericolelor, unii oameni încă refuză să țină cont de mesaj. Și este simplu: puneți telefonul la distanță în timp ce conduceți și aveți grijă suplimentară pe drumuri!”, face apel ministrul irlandez al transporturilor, Hildegarde Naughton.

„Dacă vă îndepărtați ochii de pe drum doar o secundă, o mașină care se deplasează cu 50 de km/h va parcurge 14 metri – adică aproximativ patru lungimi de mașină. Adică 14 metri unde un șofer nu este atent la drum. Dacă știi că cineva conduce, evită să îi suni; poate aștepta până mai târziu. Solicităm șoferilor să adopte obiceiul de a pune telefonul la distanță înainte de a porni într-o călătorie”, adaugă Sam Waide, șef executiv RSA.

Risc

Orice interacțiune cu un telefon mobil în timp ce conduceți este un comportament periculos, care vă afectează capacitatea de a conduce în siguranță și îi pune în pericol pe utilizator și pe ceilalți, avertizează RSA.

Riscul unei coliziuni atunci când se utilizează un telefon mobil a fost de patru ori mai mare decât riscul, atunci când un telefon mobil nu a fost utilizat, informează agenția, citând studiul Redelemeir & Tibshirani, din 1997. Rezultatele studiului indică, de asemenea, că dispozitivele hands-free nu oferă niciun avantaj de siguranță față de telefoanele portabile.

Telefonul mobil distrage atenția conducătorilor auto în două moduri: atât fizic, cât și cognitiv. Distragerea fizică are loc atunci când șoferii trebuie să-și acționeze simultan telefonul mobil (adică să atingă, să formeze, să țină) și să conducă vehiculul. Distragerea atenției cognitive apare atunci când acesta trebuie să-și abată o parte din atenția sa de la conducere către o conversație telefonică sau altă funcție de telefon inteligent. Cu toate acestea, capacitatea de a împărți atenția cuiva între două sarcini simultane este limitată.

„Anul trecut, Poliția irlandeză (An Garda Síochána) a emis 24.474 notificări cu taxă fixă ​​către șoferii care utilizau telefonul mobil în timp ce conduceau. O notificare cu taxă fixă ​​de 60 de euro și 3 puncte de penalizare pe permisul de conducere. Un șofer care acumulează 12 puncte de penalizare (7 pentru șoferi începători și cursanți) va pierde dreptul de conducere timp de 6 luni. Cine nu plătește taxa fixă și este apoi condamnat în instanță, va primi 5 puncte de penalizare și o amendă de până la 2.000 de euro. Mesajul de aici este simplu: când sunteți la volanul unei mașini, singurul dvs. accent trebuie să fie pe conducerea cu siguranță, nu telefonul dvs. mobil “, transmite inspectorul Ian O’Callaghan, de la Cork West Divisional Roads Policeing Unit.

De la începutul anului și până în prezent, peste 40 de persoane au murit pe drumurile irlandeze.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.