100.000 de vitezomani, prinși la ROADPOL Speed Marathon

Peste 100.000 de vitezomani au fost prinși de polițiști, în toată Europa, în timpul operațiunii unice, de 24 de ore, Speed ​​Marathon a ROADPOL. Aceasta a avut loc pe 24 martie, în cadrul operațiunii ROADPOL Speed, desfășurată în săptămâna 21-27 martie în toate cele 29 de țări membre ale Rețelei Europene de Poliție Rutieră.

sursă foto: ROADPOL

Anul acesta, 19 țări au participat la Maratonul de viteză. Alte câteva nu s-au putut alătura din cauza unor circumstanțe specifice care au afectat desfășurarea operațiunii. În Spania a avut loc o grevă a sectorului de transport de marfă în ziua operațiunii. În Olanda, operațiunea a coincis cu o campanie a Poliției pentru un contract colectiv de muncă mai bun, care a dus la aplicarea de amenzi doar pentru încălcări excesive. În Polonia, operațiunea a fost anulată din cauza afluxului copleșitor de refugiați din Ucraina, care a cerut toată atenția Poliției.

Rezultate

Peste 14.900 de polițiști au verificat viteza a peste 3.100.000 de șoferi, la nu mai puțin de 10.500 de puncte de control. Ei au constatat 104.315 încălcări, cu 27.963 de șoferi opriți pentru a fi amendați. Alți 76.352 de șoferi au primit amendă prin poștă, deoarece încălcările au fost descoperite prin mijloace tehnice. Permisul de conducere al multor infractori a fost confiscat din cauza vitezei excesive.

Printre cele mai brutale exemple de viteză excesivă au fost cazurile din Germania în care un șofer a fost oprit la 90 km/h într-o zonă interioară a orașului cu o limită de viteză de 50 km/h. Un altul a fost prins cu 189 km/h într-o porțiune limitată de 100 km/h. „Deținătorul recordului” din Germania a fost un șofer care „zbura” cu 190 km/h pe un drum provincial din Bavaria cu o limită de viteză de 80 km/h. Șoferul a primit o amendă de 1.400 de euro, 2 puncte pe permis și o interdicție de conducere de 3 luni. În Olanda, 19 permise de conducere au fost ridicate pentru viteză excesivă. Procurorul urmează să stabilească cuantumul pedepsei definitive.

Marijke Eskes

Analiză

Comparativ cu anul precedent (2021) rata medie a încălcărilor a scăzut de la 6,8% la 3,4%. „O posibilă explicație este aglomerația crescută pe drumuri din cauza ridicării multor măsuri de COVID-19 în majoritatea țărilor”, spune Marijke Eskes, șefa echipei de control al traficului din unitatea de poliție din Țările de Jos și președinte al Grupului de lucru operațional ROADPOL. „Viteza în sine nu este periculoasă. Viteza este însă în combinație cu alți factori de risc, precum traficul mixt (autoturisme, camioane, motociclete și autobuze pe autostradă; trafic de marfă, autoturisme și trafic agricol pe drumurile provinciale; trafic motorizat, bicicliști și pietoni în sate și orașe), ieșiri și treceri de pietoni, copaci și indicatoare și alte obiecte fixe de-a lungul drumului, mobilier stradal pe și în carosabil (insule de trafic, ghiduri de trafic) riscurile sunt mari”, explică Eskes. „Șoferii ar trebui să realizeze că numărul de pe semn nu este un obiectiv de viteză, ci o limită de viteză. Și, de asemenea, că Poliția nu iese să încaseze amenzile. Amenda nu este scopul, ci un mijloc de a-i face pe șoferi să conștientizeze comportamentul lor periculos”, conchide Eskes.

Statistici

Viteza este cauza principală a aproximativ 25.000 de accidente mortale în Europa. Cel mai recent raport flash ETSC PIN din martie 2022 spune că „Viteza rămâne o problemă pe drumuri. Depășirea limitei de viteză este de departe cea mai înregistrată infracțiune rutieră.” Și de asemenea: „Viteza are o influență directă asupra producerii coliziunii și asupra gravității unei coliziuni. Numărul de coliziuni și gravitatea acestor coliziuni cresc exponențial pe măsură ce crește viteza de deplasare. De asemenea, reducerea vitezei cu doar câțiva km/h poate reduce semnificativ numărul și gravitatea accidentelor. ETSC a estimat că 2.100 de vieți ar putea fi salvate în fiecare an dacă viteza medie ar scădea cu doar 1 km/h pe toate drumurile din UE.”

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.