1,12 miliarde de euro din fonduri europene, la aeroporturi

Ramona Mănescu a anunţat că Ministerul Transporturilor are prevăzute pentru perioada 2014-2020 în Masterplanul de Transport – ce va fi aprobat în perioada următoare – proiecte de modernizare în valoare de 1,12 miliarde de euro, din fonduri europene, la aeroporturile Henri Coandă, Cluj, Constanţa şi Baia Mare. Totodată, vor fi construite capacităţi intermodale la aeroporturile Otopeni şi Iaşi, precum şi un terminal cargo la Cluj, a spus ministrul marţi, la conferinţa Mediafax Talks about Aviation. La eveniment au mai participat piloţi şi reprezentanţi ai Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, ai ROMATSA, Aeroclubului României, ai Autorităţii Aeronautice Civile Române, ai Aircraft Owner and Pilot Association of Romania şi ai ROMAERO.

“În curând Ministerul Transporturilor va aproba master planul general de transport şi în acest master plan pentru perioada 2014-2020 veţi vedea că există proiecte pentru acest domeniu în valoare de 1,12 miliarde euro, ceea ce înseamnă destul de mult, poate nu atât cât ne dorim, pentru a revigora această componentă. Banii vor veni din fonduri europene şi vor fi destinaţi dezvoltării infrastructurii aeroportuare la aeroportul Henri Coandă, la Cluj, Iaşi, Constanţa, Tulcea şi Baia Mare. Acestea sunt aeroporturile care sunt deja în proiect”, a precizat Mănescu.

Despre obiectivele TAROM, Ramona Mănescu a arătat că în perioada următoare sunt prevăzute schimbarea flotei şi creşterea numărului curselor interne şi regionale.

„Pentru asta sigur că va trebui să avem discuţii cu toate companiile care au făcut deja oferte. Toţi au făcut oferte. Airbus, Boeing, ATR, Bombardier, Embraer. Se va face o analiză de către managementul executiv şi de către CA (…) Toată lumea a fost de acord că trebuie unificată flota. Sunt prea multe tipuri de avioane, care creează costuri foarte mari şi profit aproape deloc”, a afirmat demnitarul.

Ministrul Transporturilor a asigurat că în acest moment nu există un plan de disponibilizări pentru TAROM, iar când va exista, va fi discutat cu partenerii sociali.

Despre Masterplanul de Transport, Ramona Mănescu a spus că va fi aprobat în perioada următoare, fără a da însă mai multe detalii.

George Marin, vicepreşedinte al strategiei de afaceri la TAROM, a explicat că optimizarea flotei se poate face prin închirieri sau vânzare cumpărare.

„O soluţie ar fi de tipul lease-in, lease-out, respectiv închirierea unei părţi a flotei existente către terţi, şi introducerea tipurilor de aeronave pe cre noi considerăm că ar trebui să le avem pentru a creşte eficienţa economică (…) A doua variantă pentru optimizarea flotei, care este un pic mai problematică, ar putea fi reprezentată de achiziţia de avioane odată cu înstrăinarea celor existente în flotă”, a precizat el.

Dacă prima variantă ar avea câştig de cauză, operaţiunea s-ar putea încheia în 2-4 ani.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.