A8: Lotul Sărățeni-Joseni, atribuit. Două oferte pentru Grințieș-Pipirig 

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR, „ruptă” din CNAIR) a atribuit primul său contract, cel pentru proiectarea și construirea Lotului 1C Sărățeni-Joseni (32,4 km).

Acesta face parte din Secțiunea II Miercurea Nirajului-Leghin a Autostrăzii Unirii (A8, Târgu Mureș-Târgu Neamț).
 
Asocierea de constructori români și bosniaci care a câștigat acest contract în valoare de 4,94 miliarde de lei (fără TVA), trebuie să finalizeze construirea acest lot de autostradă în 54 de luni (14 luni proiectare și 40 de luni execuția lucrărilor).
 
Pe traseul lotului de autostradă Sărățeni-Joseni se vor construi inclusiv:
– 39 de poduri și pasaje;
– 3 tuneluri unidirecționale;
– 4 polate;
– 2 pasaje ecoducte;
– 2 parcări de scurtă durată, dotate cu 12 spații de încărcare pentru mașini electrice.
 
Lungimea pasajelor și a tunelurilor este de aproximativ 16 km și reprezintă 50% din lungimea totală a acestui lot de autostradă. Cel mai lung pasaj va avea 1.736 m (va traversa DN13A și calea ferată), iar cel mai înalt viaduct va avea 45 m).
 
Contractul este cofinanțat prin Programul Transport 2021-2027 și va putea fi semnat peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.
 
Lotul 2B Grințieș-Pipirig, cel mai dificil 
 
În urmă cu o zi, CNIR a primit două oferte la licitația pentru proiectarea și execuția Lotului 2B Grințieș-Pipirig, cel mai dificil al Autostrăzii Unirii (A8).
 
Ofertele aparțin Asocierii SA&PE Construct (lider) – Euro Asfalt-Tehnostrade-Spedition UMB (Romania-Bosnia și Herțegovina) și Asocierii Mapa Insaat Ve Ticaret (lider) – Gunal Insaat Ticaret Ve Sanay Anonim Sirketi (Turcia).
 
Lotul 2B are o lungime de 31,5 km, iar termenul de realizare prevăzut în caietul de sarcini este de 54 de luni, dintre care 14 pentru etapa de proiectare și 40 pentru execuție.
 
Valoarea estimată a contractului este de 6,9 miliarde de lei (fără TVA), iar cofinanțarea este asigurată prin fonduri europene, prin Programul Transport 2021-2027.
 
„Lotul 2B, Grințieș-Pipirig, cel mai dificil lot al Autostrăzii Unirii este un proiect de o complexitate tehnică ridicată, incluzând numeroase structuri, dar și volume semnificative de lucrări de consolidări și excavări: 16 tuneluri (cel mai lung având 940 m), 60 de poduri și viaducte, două dintre acestea cu peste 1.000 m lungime, (cel mai lung pod este cel peste râul Bistrița cu 1.275 m), aproximativ 20 km – lungimea pasajelor și a tunelurilor, reprezentând aproape 70% din lungimea întregului lot, 12,7 milioane mc de excavări. Materialul evacuat din șantier, care devine surplus, poate fi pus la dispoziția autorităților publice locale sau a oricăror alte autorități publice, cu titlu gratuit”, potrivit CNIR.
 
Lotul 2B, care se desfășoară în județul Neamț, include un nod rutier lângă Tulgheș (UAT Grințieș), conexiune cu Lotul 2A și o descărcare provizorie la Est, conexiune cu Lotul 2C (Pipirig-Vânători Neamț/Leghin) pentru a asigura funcționalitatea independentă.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.