UPDATE: După jumătatea zilei de 26 noiembrie, a fost restabilit și schimbul de date cu Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI). „Prin urmare, această instituție poate accesa datele necesare în sistemele informatice ale RAR”, informează RAR, în 27 noiembrie.
Activitatea stațiilor ITP autorizate a putut fi reluată în condiții normale, în 26 noiembrie, după ce aplicația informatică destinată înregistrării la nivel național a inspecțiilor tehnice periodice a redevenit funcțională.
Potrivit Registrului Auto Român (RAR), „aceasta înseamnă că orice posesor de vehicul se poate prezenta la stațiile ITP de unde va primi pe loc documentele care atestă efectuarea inspecției, desigur în cazul în care mașina este declarată «admis»”.
Angajații RAR au început să introducă în sistemul informatic documentele procesate offline în perioada în care au fost întreruperi în funcționarea bazelor de date (începând din 22 noiembrie), iar „clienții le vor primi și în format fizic în cel mai scurt timp”.
Totodată, poate fi desfășurată activitatea și în atelierele TLV, acei agenți economici care montează, repară și verifică tahografe sau limitatoare de viteză.
„Registrul Auto Român își prezintă scuzele pentru această situație neprevăzută și
pentru neplăcerile provocate. Clienții care au în continuare nelămuriri sau au nevoie de diferite date, pot suna la call-center (021/9672), secțiunea Informații”.