Alfetta GTV, singurul automobil istoric de la FIA Hillclimb Masters 2018

Weekend-ul 12-14 octombrie a fost unul special pentru pilotul Cătălin Cedric Ghigea și partenerul său principal, Auto Italia. Bucureșteanul a luat startul la cel mai important trofeu de viteză în coastă organizat sub egida FIA, la volanul superbei Alfa Romeo Alfetta GTV botezate „Phoenix” și a lăsat o impresie deosebită în Italia.

Iată precizările, în comunicatul remis redacției:

Între 12 și 14 octombrie a fost organizat FIA Hillclimb Masters 2018, un trofeu cu statut european, desfășurat la fiecare doi ani, ce reunește la start unii dintre cei mai buni piloți ai disciplinei viteză în coastă (hillclimb) de pe bătrânul continent. România a fost reprezentată de patru concurenți: Cătălin Cedric Ghigea, Ramona Rusu, Sorin Botez și Liviu Savu.

Pentru Cătălin Cedric Ghigea a fost primul start într-o competiție internațională și primul concurs de o așa anvergură la care a participat în carieră. Cu sprijinul Auto Italia, importator oficial Alfa Romeo în România, Ghigea a concurat în Italia la bordul unei Alfa Romeo Alfetta GTV din anul 1975, care respectă într-u totul specificațiile tehnice ale automobilelor de competiție din acea perioadă. De altfel, Alfetta botezată „Phoenix” a fost singurul automobil 100% istoric din concurs, fapt care a atras instant simpatia publicului numeros prezent pe marginea probei speciale de la Gubbio.

Cătălin Cedric Ghigea

„Este cât se poate de evident că mă așteptam să-mi placă la Gubbio, dar m-am întors mult mai fericit decât anticipam, de la această competiție. Publicul de la Gubbio, unul strâns din toată Europa, bun cunoscător al fenomenului viteză în coastă, ne-a primit excelent pe noi, cei care am avut onoarea să reprezentăm România. În particular, Alfetta GTV a fost una dintre mașinile răsfățate din concurs, fiind aplaudată la scenă deschisă de cei care știu foarte bine ce a însemnat Alfa Romeo în istoria sporturilor cu motor”, a declarat Cătălin Cedric Ghigea.

Dacă prima zi de competiție, cea de vineri, a fost rezervată formalităților administrative și verificărilor tehnice, unde starea impecabilă a Alfettei restaurate complet în România, la Oldtimer Studio și întreținută tehnic de echipa coordonată de Nicu Tincescu, a impresionat, sâmbătă s-au desfășurat două manșe cronometrate, de antrenament.

Traseul de la Gubbio, același pe care se desfășoară Trofeul Luigi Fagioli, are o lungime de 3,3 kilometri și un „desen” care l-a impus drept una dintre etapele clasice din Italia. La startul Mastersului FIA 2018 s-au regăsit unii dintre cei mai buni piloți contemporani ai disciplinei viteză în coastă, dar și din istorie – amintim doar de Simone Faggioli (Italia), Christian Merli (Italia, Campion European în 2018), Sebastien Petit (campionul Franței), Domenico Cubeda sau Domenico Scola (ambii Italia), Marcel Steiner (Republica Cehă).

Cătălin Ghigea a primit invitația de a participa la FIA Hill Climb Masters 2018 din partea ACR, autoritate sportivă națională în România. În urma celor trei manșe cronometrate de concurs, a fost făcut un clasament Open în care a contat cea mai bună urcare. Pentru clasamentul pe echipe, acolo unde a punctat și România, importantă era diferența cât mai mică între manșele de concurs la toți cei patru componenți ai celor 20 de țări inscrise la trofeu.

Înregistrând timpi de 1:59.22 (a doua manșă) și 1:57.48 (a treia manșă), desi timpi individuali foarte buni, Ghigea a fost cel care, din pacate, a destabilizat rezultatul echipei României, care s-a clasat la final pe locul 16 în concurs.

„Am tratat cu seriozitate maximă concursul. Numai că deși mi-am propus să abordez identic virajele, să caut aceleași puncte de frânare și să am trase identice la fiecare urcare de concurs, am crescut fără să-mi dau seama ritmul. Probabil că și diferența de aderență a anvelopelor de la o urcare la alta m-a păcălit puțin și deși am simțit că am mers constant, am îmbunătățit timpii de la o manșă la alta. Din punct de vedere sportiv, individual, a fost foarte bine, Din păcate, pentru rezultatul echipei nu a fost ceea ce trebuia și îmi asum contributia nefericita la clasarea echipei. Important este, cred eu, că am ajuns acolo și am demonstrat că suntem o națiune care contează în această disciplină a motorsportului. Le mulțumesc mult partenerilor mei, în frunte cu Auto Italia și echipei tehnice care sâmbătă dimineață a făcut o mică minune pentru ca totul să se desfășoare conform planului”, a încheiat Cătălin Cedric Ghigea.

„Alfa Romeo înseamnă pasiune și performanță, iar alaturi de Cătălin am reușit să readucem în prim-plan ADN-ul acestei mărci atât de speciale prin participarea și înregistrarea unor rezultate remarcabile în competițiile la care Alfetta GTV a luat startul. Acum trăim momente deosebite prin acestă primă participare într-o competiție internațională și cu siguranță, profesionalismul, ambiția și spiriul de competitivitate al lui Cătălin vor face ca etapa de la Gubbio să fie un prim capitol dintr-o poveste de succes”, a declarat Radu Vlad, Director Comercial Alfa Romeo,  Auto Italia.

Partenerii lui Cătălin Cedric Ghigea în sezonul 2018 sunt Auto Italia, importator Alfa Romeo, YACCO, Foerch, Văru Nicu Motorsport, Oldtimer Studio și publicația RacingWheels.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.