Alina Roman, dir. Administratia Strazilor: Am investit un milion de euro in salvarea de vieti

Conducerea Administratiei Strazilor sustine ca proiectul de un milion de euro privind amplasarea marcajelor orizontale de informare sau de transmitere de mesaje are ca principal scop salvarea vietilor pe sosea, initiativa sustinuta de Politia Rutiera.

“Intre Administratia Strazilor si Brigada de Politie Rutiera exista un protocol, in baza caruia acestia ne informeaza cu privire la punctele negre sau la zonele cu risc crescut din punctul de vedere al circulatiei, iar Administratia Strazilor trebuie sa ia masuri in cel mai scurt timp posibil.  Printre masuri amintim: montarea de semafoare, limitatoare de viteza, stalpisori, garduri. Insa, in zonele unde circula si masinile RATB de exemplu, nu pot fi instalate limitatoare de viteza, astfel incat este nevoie de aceste marcaje de informare, avertizare sau ghidare. Asadar, programul demarat de Administratia Strazilor urmareste sa sporeasca gradul de siguranta in trafic a cetatenilor, avand ca principal scop diminuarea numarului accidentelor rutiere in care sunt implicati pietoni, prin  informarea acestora asupra riscurilor la care se expun”, precizeza Alina Roman, directorul general al AS, intr-un comunicat remis redactiei.

Marcajele orizontale de informare sau de transmitere de mesaje sunt montate in zone cu trafic pietonal mare – de exemplu trecerile de pietoni din dreptul scolilor – sau in zone cu risc ridicat din punct de vedere al sigurantei in deplasare.

Marcajele rutiere se executa cu caracter permanet si au o garantie de executie de 24 de luni. Ele constau in:

– Semne de directionare pozitionate cu circa 50-100 m inainte pentru a-i comunica pietonului ca poate trece strada printr-un loc autorizat;

– Mesaje adresate conducatorilor auto;

– Marcaje de atentionare asupra riscului traversarilor prin locuri nepermise;

– Alte marcaje cu mesaje de transmis cetatenilor, elevilor;

– Directionare catre parcari pentru soferi;

– Campanii de prevenire a evenimentelor rutiere in dreptul scolilor, liceelor;

– Transmitere de mesaje din partea Primariei;

– Marcaje de atentionare asupra existentei locurilor cu destinatie speciala (de exemplu, piste de biciclisti).

“Orice incercare de a reduce numarul accidentelor rutiere este de apreciat, din punctul nostru de vedere. Eu consider ca aceste marcaje si-au atins scopul si daca reusesc sa salveze viata unui singur om. In Anglia exista marcaje care le spun pietonilor sa se uite in stanga si in dreapta inainte de a traversa. Nu conteaza sacrificiul financiar, cat timp pot fi salvate vieti”, este de parere Daniel Pistea, inspector principal al Brigazii de Politie Rutiera Bucuresti.

La randul lor, expertii in psihologie sustin ca marcajele municipalitatii sunt bine realizate. “Din punct de vedere psihologic, marcajele sunt realizate bine. Sunt galbene, iar galbenul atrage atentia. Orice element de atentionare a pietonilor este important. Toate aceste semne sau marcaje au si un mesaj subliminal. Chiar daca nu acordam atentie acestor mesaje, ele lucreaza la nivelul psihicului si data viitoare ne vom gandi de doua ori inainte sa traversam neregulamentar”, spune psihologul Hanibal Dumitrascu.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.