ANAT solicită specialiști la conducerea Ministerului Turismului

ANAT solicită specialiști la conducerea Ministerului Turismului și un buget de promovare de minim 20 de milioane de euro, precizând că turismul poate genera, în 10 ani, 10% din PIB, iar România au putea primi 10 milioane de turiști străini.

Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România (ANAT) consideră că Ministerul Turismului are nevoie de specialiști în turism la conducere, pentru a asigura dezvoltarea și promovarea adecvată a industriei turismului din România.

Precizările transmise ZIUA CARGO:

„ANAT dorește un ministru capabil să finalizeze teme, să se lupte pentru industria în fruntea căreia se află și să fie prezent la târgurile internaționale de turism. Industria turismului din România a avut de suferit în ultimul an și jumătate, fiind practic lipsită de un ministru care să acorde atenția cuvenită. Vorbim de acte normative și strategii de promovare pregătite din pripă, necorespunzător, și de participări la târgurile internaționale mult sub potențialul țării. 

De asemenea, ANAT consideră că Ministerul de profil ar trebui să beneficieze de un buget de promovare de minim 20 de milioane de euro, care să aibă în spate o strategie eficientă de marketing și promovare, întocmită pe baza unor analize și studii de piață. Multe țări care sunt considerate destinații turistice de succes au alocat bugete considerabil mai mari decât ceea ce propunem noi, iar acest lucru s-a reflectat în rezultate concrete. Este important să înțelegem că rezultatele în turism se obțin în timp și nu pe termen scurt. O parte din această sumă este oricum acumulată din taxele turistice de stațiune sau localitate,
plătite direct de către turiști. Doar că acești bani ar trebui îndreptați doar către promovarea și dezvoltarea turistică.

Ministerul de resort are nevoie de firme partenere, așa cum procedează multe alte autorități care reprezintă țări turistice: de marketing, de relații publice (PR) și de branding.
Pentru o promovare turistică eficientă a României, participarea la târgurile internaționale de turism este obligatorie, reprezintă un ABC, dar nu este suficientă. Avem nevoie de o abordare complexă și diversificată. ANAT propune strategii precum reclame și spoturi publicitare difuzate pe principalele posturi de televiziune și în mass-media de specialitate din piețele țintă, organizarea de conferințe, workshop-uri și caravane turistice în țările țintă. De asemenea, este esențială invitarea cât mai multor agenți de turism, jurnaliști, bloggeri și lideri de opinie în România, pentru a le oferi oportunitatea de a descoperi și promova
atractiile turistice ale țării noastre.

ANAT este conștient de importanța unei promovări eficiente și susținute pentru a atrage turiști străini în România. Această abordare necesită un efort financiar considerabil, dar este esențială pentru a asigura vizibilitatea și poziționarea corectă a țării noastre pe harta turistică internațională.”

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.