Anca Boagiu termina podul Calafat-Vidin si se apuca de altul nou

 

Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, promite incheierea lucrarilor la podul Calafat-Vidin in iunie 2011 si inceperea altora noi, ea convenind cu omologul bulgar, Alexandr Tsvetkov, constituirea unui grup de lucru care sa identifice locatii si surse de finantare pentru construirea acestora peste Dunare.

\”Avem foarte multe teme comune cu Bulgaria, si astfel de intalniri sunt necesare pentru a gasi solutiile potrivite. Am semnat declaratia referitoare la construirea de noi poduri peste Dunare, avand in vedere un cadru mai larg al prioritizarii la nivel european a transportului fluvial, fapt demonstrat si prin elaborarea Strategiei Dunarii, cat si posibilitatea construirii de noi hidrocentrale. Tot in contextul prioritatilor la nivel european, ne vom armoniza pozitiile in ceea ce priveste revizuirea politicii TEN-T, proiectul Via Carpatia si proiectul autostrazii inelare a Marii Negre, pentru a maximiza avantajele competitive pe care le au cele doua state datorita accesului la Dunare si Marea Neagra\”, a declarat Boagiu, dupa intalnirea de joi cu Alexandr Tsvetkov.

Peste doua saptamani, cei doi ministri vor inspecta santierul de la Calafat-Vidin, pentru a verifica stadiul lucrarilor. \”Chiar daca perioada in care putem cheltui fondurile europene alocate acestui proiect va fi prelungita de Comisia Europeana, nu trebuie sa lasam lucrarile sa treneze. In partea romana avem angajamentul ferm al constructorilor ca in iunie 2011 vor finaliza partea care le revine, dar vom sprijini si partea bulgara sa urgenteze lucrarile\”, a spus Boagiu. Podul va avea 2 kilometri si este un element important pentru coridorul european de transport care va lega orasul german Dresda de Istanbul, Turcia. Romania si Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului in martie 2000, insa initierea proiectului a intarziat din cauza fondurilor insuficiente. Investitia beneficiaza de finantare gratuita de 70 de milioane de euro, prin programul european ISPA.

Dezvoltarea proiectului va costa in total 226 de milioane de euro.

Echipe tehnice din cele doua ministere, roman si bulgar, vor avea o intalnire cu autoritatile locale din Silistra si Calarasi, si cu operatorii liniei de feribot, pentru a solutiona problemele aparute. \”La fel ca in cazul Calafat-Vidin, pentru trecerea cu bacul Calarasi – Silistra echipele tehnice din cele doua ministere vor merge la o intalnire cu autoritatile locale si operatorii pentru a solutiona problemele aparute. Consider inadmisibil ca un proiect finantat din bani europeni sa fie nefunctional datorita unor dispute comerciale\”, a mai afirmat Anca Boagiu.

Reamintim ca premierul roman Emil Boc s-a intalnit in februarie cu premierul Bulgariei, la Sofia, unde au semnat o declaratie prin care solicita UE extinderea pana la 31 decembrie 2011 a termenului in care cheltuielile aferente cofinantarii proiectelor derulate prin programul IPSA si Fondul de coeziune sunt considerate eligibile. Dupa o luna, cei doi s-au reintalnit si au pus la cale construirea a inca doua poduri peste Dunare, intre Calarasi-Silistra si Bechet-Oreahovo.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.