Anvelopele de iarna, obligatorii. Ordonanta a fost adoptata in Parlament

 

Ordonanta privind obligativitatea cauciucurilor de iarna in sezonul rece a fost adoptata, marti, prin lege, de Camera Deputatilor – for decizional -, dupa ce Senatul i-a dat ok-ul la 26 aprilie. Actul normativ se aplica in perioada 1 noiembrie – 1 martie, iar conducatorii autovehiculelor neechipate vor fi sanctionati cu retinerea talonului auto si cu amenda de pana la 4.000 de lei, in caz ca sunt prinsi circuland pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei. In medie, soferii vor trebui sa scoata din buzunar 800 de lei pentru anvelope si alte 200 de lei pentru montarea acestora. Cauciucurile all-seasons sunt acceptate ca fiind anvelope de iarna.

 

Textul de lege privind adoptarea OG nr. 5/2011 stabileste ca neechiparea cu anvelope de iarna, precum si cu lanturi in cazul vehiculelor de transport de marfa de peste 3,5 tone si a celor de transport de persoane cu peste 9 locuri, atrage retinerea talonului auto si aplicarea unei amenzi de la 2.500 la 4.000 de lei. In caz de accident, sanctiunile vor cuprinde si o suma dedicata repararii drumurilor si despagubirilor pentru pagubele produse. Actul normativ permite utilizarea lanturilor antiderapante numai pe drumurile acoperite de zapada, in caz contrar aplicandu-se amenzi pentru deteriorarea carosabilului. Legea mai prevede aplicarea de catre Registrul Auto Roman a sanctiunilor referitoare la starea tehnica a autovehiculelor comerciale, in cazul controalelor tehnice efectuate de catre RAR impreuna cu Politia Romana.

Banii se vor duce la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), ca fonduri destinate remedierii starii tehnice a drumurilor si a pagubelor provocate de accidente care se produc pe soselele nationale si autostrazi. Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a explicat ca sanctiunile se vor calcula in functie de pagubele produse. \”CNADNR a calculat ce inseamna pentru fiecare dauna adusa in momentul in care se produc accidente. In ceea ce priveste costul unei ore de actionare, in perioada in care este zapada, degajarea carosabilului este de 10.050 de lei. Costurile implica atat activitatea de deszapezire, cat si alte activitati, ca eliberarea carosabilului, dislocarea autovehiculului, care, din nefericire, costa 5.000 de lei pe ora. Deci, cuantumul despagubirilor a fost calculat in functie de costurile pe care le are compania pentru a degaja drumul si pentru a disloca autovehiculul de pe carosabil\”, a spus ministrul. Banii pot fi recuperati atat de la posesorul masinii, cat si de la firma de asigurare la care acesta detine polita.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.