Aproape 700 de radare in cascada pe soselele cu risc de accidente

Sub deviza „Alege viata!“, Directia Rutiera din cadrul IGPR organizeaza, vineri, o actiune la nivel national pentru combaterea vitezei excesive si a altor abateri grave ce pun in pericol siguranta circulatiei. Concret, circa 700 de radare vor fi amplasate „in cascada“ in zone cu risc sporit de producere a accidentelor. Nu este nicidecum o „vanatoare“ de vitezomani, nici ducerea la indeplinire a vreunui plan de amenzi, ci pur si simplu o operatiune anuntata pe toate canalele mass-media, astfel incat conducatorii auto sa circule cu prudenta si sa stie ce ii asteapta in caz ca depasesc viteza legala.

Argumentul reprezentantilor Politiei Rutiere pentru derularea unor astfel de actiuni este acela ca, odata cu imbunatatirea conditiilor meteorologice, numarul celor care sunt tentati sa comita nereguli in traficul rutier este in crestere. „Consecintele, din pacate, de multe ori sunt tragice: pierderea de vieti omenesti sau ranirea grava a unor persoane care pot ramane cu sechele pentru tot restul vietii. De pilda, numai in perioada Sarbatorilor Pascale au avut loc patru accidente deosebit de grave, soldate cu decesul a cate trei persoane, in judetele Buzau, Calarasi, Dolj si Satu Mare“, precizeaza Politia Romana intr-un comunicat. In urma cu doua zile, s-au inregistrat nu mai putin de 17 accidente rutiere, soldate cu doi morti si 18 raniti grav. „Pentru cresterea gradului de siguranta rutiera si reducerea victimizarii populatiei prin accidente de circulatie, vineri, 9 aprilie, Directia Rutiera din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane (IGPR) organizeaza, sub deviza «Alege viata!», o actiune la nivel national pentru combaterea vitezei excesive si a altor abateri grave ce pun in pericol siguranta circulatiei, la care vor participa efective de politie rutiera si de ordine publica din toate judetele. In cadrul actiunii, vor fi folosite toate cele 449 de aparate noi destinate supravegherii traficului rutier si masurarii vitezei de deplasare a autovehiculelor, alaturi de cele 235 de aparate radar deja aflate in dotarea politiei, multe dintre acestea urmand a fi amplasate in «cascada» pe drumurile si in locurile cu risc sporit de producere a accidentelor rutiere“, anunta Politia Rutiera.

Radarele sunt amplasate pe cele doua autostrazi, dar si pe unele drumuri nationale – DN1, DN2 si DN7, in special in locurile cunoscute drept „puncte negre“ in ceea ce priveste producerea accidentelor de circulatie. Oricum, unul dintre drumurile cu cele mai multe radare noi este DN2, care traverseaza, practic, opt judete. Teoretic, pe un traseu de 500 km, pot exista pana la 80 de radare. De asemenea, noile radare au fost amplasate si in Bucuresti, dar si in marile orase, tot in zona asa-ziselor „puncte negre“.

Trafic supravegheat din elicopter

La actiune, va participa si un elicopter din dotarea Inspectoratului General al Aviatiei din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor. Nu este prima de acest gen, traficul rutier fiind supravegheat din elicopter de mai mult timp. Specialistii le indica agentilor de la sol cu precizie care dintre soferi circula cu viteza prea mare sau se angajeaza in depasiri neregulamentare. In urma cu o luna, pe 10 si 11 martie, Directia Rutiera din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane a coordonat „filtre“ dispuse „in cascada“ pe DN 1 – tronsonul Sibiu-Sebes-Alba Iulia – si pe DN 7 – tronsonul Sebes-Deva-Arad. La eveniment, a participat si un elicopter al Inspectoratului General de Aviatie, in care s-a aflat un specialist al Directiei Rutiere, care a supravegheat din aer traficul rutier si a comunicat echipajelor de la sol abaterile de la normele rutiere constatate. Odata informate despre aceste nereguli, echipajele de politie i-au oprit si sanctionat fara drept de apel pe conducatorii auto indisciplinati.

In cele doua zile de actiune, politistii au constatat patru infractiuni si au aplicat 765 de sanctiuni contraventionale, cele mai multe fiind pentru depasire neregulamentara, nepurtarea centurii de siguranta si depasirea vitetezei legale. De asemenea, au fost suspendate 123 de permise de conducere, in 121 de situatii pentru depasiri neregulamentare, iar in celelalte pentru depasirea vitezei legale.

Cu 21% mai putine accidente decat anul trecut

In primele doua luni ale lui 2010, s-au inregistrat cu 21% mai putine accidente de circulatie grave, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. „Analiza indicatorilor dinamici pe linie de politie rutiera a relevat faptul ca in primele doua luni ale anului in curs, comparativ cu perioada similara a anului trecut, s-au inregistrat cu 21% mai putine accidente de circulatie grave, numarul persoanelor decedate in aceste accidente a scazut cu 17%, iar al persoanelor ranite grav a scazut cu 6%“, a informat Politia Romana.

In contextul diminuarii numarului de accidente, nerespectarea prevederilor legale care reglementeaza efectuarea depasirii autovehiculelor a devenit una dintre principalele cauze generatoare de accidente rutiere. Astfel, in primele doua luni ale anului 2010, pe tronsonul de drum Sibiu-Sebes-Alba-Cluj, pe fondul depasirii neregulamentare, s-au produs 11 accidente rutiere grave (cu noua mai putin decat in aceeasi perioada a anului trecut), soldate cu decesul a 11 persoane (cu una mai mult decat in perioada similara a anului 2009) si ranirea grava a altor 15 (cu doua mai mult decat in primele doua luni ale anului trecut). Pe tronsonul de drum Sebes-Deva-Arad, au avut loc 12 accidente rutiere grave (cu unul mai mult decat in perioada similara a anului trecut) in care si-au pierdut viata trei persoane (cu doua mai putin decat in aceeasi perioada a anului trecut) si in care au fost ranite grav 13 persoane (cu trei mai multe decat in primele doua luni ale anului 2009). Aceste consecinte sunt generate de particularitatile specifice ale drumului, care constau intr-o singura banda de mers pe sens, curbe succesive si un numar ridicat de autovehicule care tranziteaza acest segment de drum, in special cele destinate transportului international de marfuri.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.