ARF începe demersurile pentru achiziția de material rulant

Consorțiului selectat de BEI-PASSA a început să lucreze la elaborarea documentației necesare achiziției de material rulant pentru transportul public de călători, informează în 21 mai Autoritatea de Reformă Feroviară (ARF).

Proiectul este cofinanțat de Fondul European Regional de Dezvoltare prin Programul Operațional Asistență Tehnică şi bugetul de stat, are o durată de 20 luni şi va avea drept rezultate: un studiu de fezabilitate în vederea pregătirii achiziţiei de material rulant, pregătirea contractelor de servicii publice în conformitate cu normele europene, specificaţii pentru proiectul de achiziţie de material rulant şi asistenţă în completarea cererii de finanţare pentru achiziţia de material rulant.

Studiul de fezabilitate care va sta la baza întocmirii caietului de sarcini și din care va rezulta numărul şi tipul vehiculelor feroviare ce vor fi achiziţionate de Autoritatea pentru Reformă Ferovară (ARF) va fi încheiat în toamna acestui an.

Președintele ARF, Gigi Gavrilă, s-a întâlnit cu reprezentații consorţiului selectat să elaboreze documentația necesară. Pe agenda discuțiilor au fost subiecte legate de consultanța studiului de fezabilitate, specificațiile funcționale pentru achiziția de material rulant, identificarea principalelor nevoi ale pieţei de material rulant din România, cerinţele tehnice ale viitoarei achiziţii de material rulant în funcție de costurile ciclului de viață și de întreținere, organizarea licitațiilor pentru contracte de servicii publice și procurarea materialului rulant etc.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară are prevăzut prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020 un proiect major privind achiziția de material rulant în valoare de 252 milioane euro (costuri eligibile).

Autoritatea de Reformă Feroviară – structură specializată aflată în subordinea Ministerului Transporturilor, înființată prin O.U.G. 62/2016, are ca obiect de activitate implementarea  reformei în sectorul feroviar, conform Master Planului General de Transport, care este orientată pe câteva direcții majore, cum ar fi: restructurarea reţelei de transport feroviar, atribuirea contractelor de servicii publice către operatorii de transport feroviar, introducerea indicatorilor de performanţă care să stea la baza monitorizării contractelor de servicii publice legal încheiate, introducerea unor programe de eficientizare a activităţilor desfăşurate în sectorul de transport feroviar, precum și achiziționarea de material rulant care se va preda, în condițiile legii, operatorilor de transport public feroviar de călători.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.