AutoCar: Unii asigurători auto fabrică plângeri ce se dovedesc mincinoase, la control

„Plângerile mincinoase ale unor asigurători auto maschează propriile practici înșelătoare, totul sub nasul ASF, ANPC si Consilul Concurentei, care ar trebui să sanctioneze dur aceste abuzuri”, reclamă AutoCar, într-un comunicat de presă transmis ZIUA CARGO, pe care îl publicăm integral.

„În urma apariției unor materiale de presa privind o serie de verificări efectuate, in luna martie, de unele instituții cu atribuții specifice de control la câteva zeci de unități de reparație auto din Bucuresti si Ilfov, una dintre cele mai respectate companii de profil, AutoCar, face următoarele precizări, pentru corecta informare a opiniei publice:

AutoCar a dat dovada de întreaga deschidere si disponibilitate pentru cooperare, sprijinind autoritățile de control pe întreg parcursul cercetărilor, iar toate instituțiile care au finalizat deja controalele confirmă faptul că societatea noastră nu a încălcat nicio prevedere legală și nici nu are vreo calitate procesuală inițiată împotriva sa. În plus, AutoCar nu a primit niciun fel de dispoziție care să vizeze necesitatea implementării vreunei măsuri sau condiții suplimentare față de cele pe care societatea le îndeplinește, în prezent.

Florin Pandele, administratorul Auto Car, a declarat: „Pe măsură ce autoritățile verifica informațiile colectate, lucrurile încep sa se clarifice.  In prezent avem confirmarea că au fost încheiate rapoartele de control, fără a fi fost identificate niciun fel de nereguli. De altfel, Auto Car nu a primit nici măcar un avertisment din partea autorităților care i-au verificat activitatea. Consideram aceasta evaluare ca fiind corecta si fireasca, având in vedere brandul de încredere pe care Auto Car l-a construit in cei peste 20 de ani de activitate. Astfel, in timp ce, fata societățile de asigurare au fost înregistrate doar in ultimul an un număr record de reclamații atât pe rolul ANPC (peste 750), cat si pe rolul Autorității de Supraveghere Financiara (41.544), Auto Car a înregistrat ZERO reclamații la Registrul Auto Roman, autoritatea echivalenta care supraveghează unitățile reparatoare”.

De altfel, procentul de 95% dintre procese pierdute de către societățile de asigurări din România în relația cu AutoCar confirma că, de regulă, în disputele comerciale, se dovedește că asigurătorii sunt cei care nu respecta legea. AutoCar a ales întotdeauna să își protejeze clienții de practicile abuzive ale unor societăți de asigurări, în acord cu necesitățile si interesele legitime ale clienților săi.

AutoCar asigură în continuare orice instituție din România, precum si pe toți partenerii si clienții săi, de întreaga transparență, de faptul că AutoCar își desfășoară activitatea în deplină legalitate, iar cei peste 20 de ani de experiență in domeniul reparațiilor auto sunt dovada incontestabilă a faptului ca este o societate stabilă care își desfășoară activitatea cu respectarea legilor în vigoare, a regulilor de conduită, dar și a clienților si partenerilor săi.

AutoCar rămâne, probabil, singura unitate de reparații auto din România care oferă clienților săi garanție de 10 ani la lucrările de caroserie efectuate, contribuind, totodată, cu taxe si impozite către Statul Român de ordinul milioanelor de euro, în timp ce majoritatea societăților de asigurări care au cifre de afaceri de ordinul sutelor de milioane de euro pe an sunt mereu „pe pierdere” sau își „optimizează” veniturile. Pe cale de consecință, practicile ilicite ale asigurătorilor urmează sa fie analizate în perioada următoare inclusiv de către organisme europene competente.

„În calitate de vicepreședinte COTAR, propun conducerii Confederației să analizăm responsabilitățile exercitate de unele instituții ale statului implicate în verificarea activităților din domeniul asigurărilor auto”, a anunțat Florin Pandele.

În timp ce unii operatori economici sunt cu plata la zi a taxelor și respectă toate prevederile legale, aceștia sunt verificați meticulos de către autoritățile române, iî timp ce niște societăți de asigurări cu cifre de afaceri de sute de milioane de euro/ an se declară mereu pe pierdere, de peste 20 de ani, ajung să fabrice plângeri care se dovedesc a fi mincinoase împotriva operatorilor economici onești. Astfel de societăți de asigurări înregistrează astăzi datorii catre pagubiti de ordinul sutelor de milioane de euro, aferente a zeci mii de dosare de daună, o parte dintre acestea având depășite termenele legale de plată, de peste 3 luni. Despăgubirile se calculează încălcând legea , în urma unor oferte bazate uneori pe firme fantomă care nu există în piață. Așa am ajuns ca, pentru reparații care au un preț efectiv de ordinul miilor sau chiar zecilor de mii de lei, unii asigurători să achite despăgubiri de doar 200 – 300 de lei.

„Nu înțelegem cum e posibil ca unități reparatoare care achită anual sute de milioane de euro la bugetul de stat să fie supuse unor tratamente severe, în timp ce societăți de asigurări cu zeci de mii de reclamații anual la ASF si ANPC, avand si mii de procese anuale pierdute în instanță, fac ce vor, sub așa-zisă supraveghere a ASF care se pare că ignoră art. 37 din Legea RCA 132/2017. Se naște clar cel puțin o întrebare: dacă avem peste 40.000 de reclamații/an la ASF împotriva unor firme de asigurări, plângeri care se dublează de la an la an, unde ar trebui autoritățile să descindă, de fapt?, întreabă, retoric, Florin Pandele, vicepreședintele COTAR.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.