Autostrada Bucuresti-Ploiesti, in mare intarziere

Lucrarile la cele doua tronsoane ale autostrazii Bucuresti-Ploiesti ar trebui sa fie gata in iunie, respectiv decembrie 2010, insa prima portiune – Bucuresti-Moara Vlasiei – este realizata doar 20,71%, iar a doua – Moara Vlasiei-Ploiesti -, abia 41,76%, potrivit informatiilor publicate pe site-ul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).

 

Mai mult decat atat, Curtea de Conturi a descoperit ca, in 2008, CNADNR a efectuat plati ilegale catre constructori, statul fiind prejudiciat cu 90,3 milioane de lei, prin \”abateri de la legalitate si regularitate\”. Tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti, de 42,5 km si evaluat la 238 milioane de euro, este construit, in urma licitatiei din 2006, de consortiul UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading \’98 si Com-Axa. Celalalt tronson, Bucuresti-Moara Vlasiei, de 19,5 km si evaluat la 183,62 milioane de euro, este construit de consortiul italian Pizarotti – Tirena Scavi. Pentru acesta din urma, Curtea de Conturi a descoperit ca s-au facut plati ilegale \”reprezentand contravaloarea chiriei cu scadenta viitoare si contravaloarea TVA rezultata prin dublarea acesteia la o parte din articolele solicitate la plata prin certificatul interimar de plata\”.

Potrivit Raportului Curtii de Conturi, CNADNR a atribuit in mod ilegal lucrari suplimentare in cazul tronsonului Moara Vlasiei-Ploiesti: \”Prin Ordinul de modificare nr. OM-001, emis in data de 21.03.2008, valoarea contractului de proiect nr. 93/1773/26.10.2006 in suma de 702.584 mii lei, fara TVA, a fost majorata cu suma de 181.190,5 mii lei, fara TVA, ca urmare a modificarii solutiei constructive prin inlocuirea materialului local de umplutura din corpul autostrazii cu material granular (balast)”. Ordinul nu poate fi considerat act aditional la contract si a fost emis fara a respecta prevederile contractuale, prevederile legale si prevederile interne ale CNADNR. Pentru lucrarile aferente Ordinului de modificare nr. 001, CNADNR a achitat aproape 88 milioane lei. Pentru aceste nereguli, Curtea de Conturi a sesizat organele de cercetare penala.

Lucrarile la segmentul Moara Vlasiei-Ploiesti au inceput in iunie 2007, dar nu au ajuns nici la jumatate. Premierul Emil Boc s-a declarat, insa, optimist, apreciind ca se lucreaza \”in ritm accelerat\”, astfel ca autostrada ar putea fi terminata pana la sfarsitul anului.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.