Blue Air se retrage de la Timișoara. Reacția AIT

Linia aeriană low-cost Blue Air nu va mai opera niciun zbor de pe aeroportul Internațional “Traian Vuia” Timișoara, pe motiv că prezența companiilor românești pe piața din România ”deranjează din ce în ce mai tare”.

Blue Air a făcut anunțul în 2 februarie, pe site-ul propriu de socializare. ”Din cauza fricțiunilor create de către Aeroportul Internațional Traian Vuia din Timișoara suntem nevoiți să vă informăm asupra deciziei companiei Blue Airde a anula zborurile Timișoara-Iași-Cluj cu efect imediat. Este păcat că după o lungă colaborare să ajungem într-un asemenea punct, dar se pare că prezența companiilor românești pe piața din Romania deranjează din ce în ce mai tare. Operarea zborurilor pe acestă rută se suspendă începând cu data de 17 Februarie 2018”, a precizat Blue Air.

Blue Air opera de pe aeroport curse doar spre Cluj și Iași, astfel că retragerea va fi totală de la Timișoara.

Reprezentanții Blue Air au afirmat că nu pot oferi detalii suplimentare privind fricțiunile care le acuză.

Blue Air și-a inceput activitatea acum 11 ani și operează în prezent peste 80 de rute în Belgia, Cipru, Danemarca, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Israel, Italia, Marea Britanie, Portugalia, Romania, Suedia și Spania. Compania are șapte baze operationale, in Bucuresti, Bacău, Iași, Larnaca, Torino, Cluj-Napoca și Constanța. Cursele anulate la Timișoara au fost deschise în toamna anului 2016.

Reacția administrației Aeroportului Timișoara

“Comunicatul de presa al companiei Blue Air a fost unul surprinzator pentru noi intrucat, chiar daca au existat anumite neintelegeri la nivel inter-departamental, nu a existat nicio comunicare directa prealabila intre factorii decizionali direct implicati in colaborarea dintre cele doua societati, si anume: Directori Comerciali, Directori Economici si Directori Generali”, precizează un comunicat al administrației Aeroportului Timișoara.

Iată și celelalte precizări:

  1. Operarea companiei Blue Air pe Aeroportul Timisoara se desfasoara in baza contractelor de operare si de handling incheiate intre parti. Tarifele de operare sunt cele publicate, in mod transparent, in AIP Romania si aplicate, in mod nediscriminatoriu, absolut tuturor companiilor aeriene care opereaza pe Aeroportul Timisoara / Traian Vuia. Acestea nu au suferit modificari semnificative in ultimii 5 ani si, prin urmare, nu poate fi vorba despre o crestere a tarifelor care sa determine eventuale nemultumiri ale operatorului aerian.
  2. Programul de zbor al curselor pe Aeroportul Timisoara se desfasoara in conformitate cu solicitarile companiei Blue Air si in corelare cu orele stabilite pentru operarea la / de la Cluj si Iasi. Aeroportul Timisoara nu a fost, nu este si nici nu va deveni in viitorul apropiat un „aeroport coordonat de slot”. Prin urmare, compania Blue Air nu are nicio restrictie impusa de catre Aeroportul Timisoara cu privire la orele de operare a curselor.
  3. Prezenta altor operatori de tip low-cost pe Aeroportul Timisoara nu are cum sa afecteze traficul companiei Blue Air dintr-un motiv foarte simplu: Blue Air este singura companie aeriana care efectueaza curse aeriene pe ruta Timisoara – Iasi – Cluj. Faptul ca Wizzair si Ryanair opereaza pe diferite aeroporturi din Anglia, Germania, Franta, Spania, Belgia, Olanda si Israel nu are cum sa afecteze cusele operate de catre compania Blue Air. Prin urmare si afirmatia potrivit careia cursele operate de catre Blue Air pe Aeroportul Timisoara sunt afectate de „prezenta tot mai agresiva pe care companiile low-cost straine o au pe piata romaneasca” este una eronata.

In ceea ce priveste colaborarea dintre Aeroportul Timisoara si compania aeriana Blue Air, aceasta este, intr-adevar, una de lunga durata si, fara indoiala, cu efecte benefice pentru ambele parti.

Consideram ca, in esenta, Aeroportul Timisoara trebuie sa ofere in baza contractelor incheiate intre parti servicii aeroportuare conform cerintelor si standardelor internationale ICAO, iar compania aeriana trebuie sa plateasca pentru utilizarea infrastructurii aeroportuare si pentru prestarea serviciilor specifice. Orice discrepanta aparuta in colaborarea dintre cele doua societati, in planurile mai sus amintite, poate fi rezolvata pe cale amiabila, daca acest lucru se doreste. Prin urmare, noi consideram ca, in zilele urmatoare, conducerile cele doua societati pot gasi solutii care sa satisfaca interesul ambelor parti implicate si care, in afara de interesele comerciale legitime, sa conduca la continuarea prestarii de servicii de transport aerian de calitate oferite clientului nostru comun – pasagerul”

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.