Boc vrea o linie TGV Paris-Budapesta-Constanta

    Calea ferata de mare viteza Paris-Strasbourg-Bratislava trebuie extinsa cu un nou tronson, catre Budapesta, Bucuresti si Constanta, iar acesta investitie trebuie sa constituie unul dintre proiectele majore ale Strategiei Dunarii, a afirmat premierul Emil Boc la summit-ul tarilor dunarene, desfasurat la Budapesta.

    Reamintim ca Guvernul Romaniei si cel al Ungariei au convenit, in sedinta comuna din noiembrie 2007, sa construiasca in comun o linie feroviara de mare viteza de tip TGV pe ruta Budapesta-Bucuresti-Constanta, in continuarea traseului Paris-Strasburg-Stuttgart-Viena-Bratislava-Budapesta. Oficialii Executivului roman afirmau atunci ca lucrarile au ca termen de finalizare anul 2015 si ca problema principala este finantarea lucrarii, ale carei costuri sunt estimate la cateva miliarde de euro.

    La cele doua reuniuni organizate la Budapesta la nivel de sefi de guvern, avand ca teme Dunarea si energia, primul ministru Emil Boc a afirmat ca Strategia Dunarii reprezinta o excelenta oportunitate pentru a identifica si propune o lista de proiecte transfrontaliere care sa fie realizate in comun de statele dunarene. “Noi trebuie sa fim buni in strategii, dar sa fim la fel de buni si pentru punerea lor in practica. Trebuie sa facem o lista cu aceste proiecte, dar ele sa nu ramana doar pe o bucata de hartie. De aceea, datoria noastra este ca, impreuna, sa punem in practica proiectele cele mai eficiente pentru cetatenii nostri”, a spus Emil Boc joi, 25 februarie, in discursul adresat sefilor de guvern si reprezentantilor UE participanti la summit. Extinderea liniei de tren rapid care leaga “inima Europei” catre sud-estul continentului poate fi unul dintre proiectele majore al Strategiei Dunarene, este de parere Boc. “Ma refer la calea ferata Paris-Strasbourg-Bratislava, care trebuie extinsa catre Budapesta-Bucuresti-Constanta, ca o componenta a programului privind reteaua europeana de transport”, a afirmat el.

    Presedintele Agentiei de Finantare a Proiectelor de Infrastructura din Franta, Gerard Longuet, afirma in ianuarie 2009 ca Uniunea Europeana are in vedere realizarea unei linii feroviare de mare viteza pana la Viena si ca Romania poate fi inclusa in acest proiect.

    Magda SEVERIN

    LĂSAȚI UN MESAJ

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.