Brigada Rutiera sustine separarea traficului cu dispozitivele Administratiei Strazilor

Brigada de Politie Rutiera sustine proiectul initiat de Administratia Strazilor Bucuresti (ASB) de amplasare a separatoarelor de trafic, dispozitive al caror principal rol este, in opinia directorului directorul general al ASB, Alina Roman, acela de a delimita benzile de transport in comun, de a marca in mod suplimentar drumurile intens circulate si de a nu permite soferilor sa intoarca sau sa mearga pe contrasens.

Decizia Primariei Capitalei de a implementa un proiect-pilot de prioritizare a transportului public pe traseul tramvaiului 21, prin amplasarea separatoarelor de trafic, este, de altfel, prevazuta in programul-strategie de Management al Traficului. “Administratia Strazilor Bucuresti, prin Serviciul de Siguranta Circulatiei, vine tocmai sa sustina acest proiect al municipalitatii. Solutii similare de siguranta circulatiei si de management al traficului sunt implementate in mari orase ale lumii si si-au dovedit din plin utilitatea, prin urmare s-a decis ca si Bucurestiul sa beneficieze de aceste avantaje”, sustine Alina Roman.

In opinia sa, separatoarele de trafic si-au demonstrat eficienta in Bucuresti inca de la inceput. “Pe tronsonul liniei de tramvai nr 21, acestea s-au montat pentru a asigura fluenta transportului in comun, dar si pentru a-i disciplina pe soferii care obisnuiau sa faca manevre bruste pe calea de rulare a tramvaielor. In celelalte zone din Capitala s-au montat astfel de separatoare de trafic tot pentru a-i impiedica pe conducatorii auto, care fie virau neregulamentar la stanga, fie incalcau linia continua, reducand astfel premisele producerii de accidente. Aceste separatoare nu sunt concepute insa ca fiind bariere fizice de netrecut. Din acest motiv, cerintele din caietul de sarcini au fost formulate astfel: partea orizontala sa fie rigida si sa reziste la trecerea vehiculelor peste ele, iar partea verticala sa evidentieze dispozitivele, dar sa nu fie rigida, pentru a nu deteriora vehiculele care, din diverse motive, le traverseaza”, ne-a declarat Alina Roman.

 

Soferii au devenit cu 30% mai disciplinati

Brigada de Politie Rutiera sustine proiectul initiat de Administratia Strazilor. \”Separatoarele nu sunt intamplator mai moi. Ele puteau fi rigide. Totusi, sa fluidizezi traficul, dar sa te trezesti ca ai mai multe accidente inseamna ca nu iti indeplinesti obiectivele. Aceste dispozitive trebuie sa-i oblige pe soferi sa respecte legea, dar sa nu le cauzeze prejudicii sau vatamari atunci cand nu o respecta. Anul trecut, am dat, in primele trei luni de zile, 694 de amenzi pentru depasirea coloanei oprite la semafor. Anul acesta, tot in primele trei luni, s-au dat 439 de amenzi. E clar efectul separatoarelor, pentru ca nu cred ca anul acesta soferii au devenit brusc cu treizeci si ceva la suta mai disciplinati\”, a declarat Daniel Pistea, inspector principal la Brigada de Politie Rutiera.

La randul lor, reprezentantii RATB sustin ca s-a observat fluidizarea transportului in comun, tramvaiele nu se mai blocheaza din cauza soferilor care fac manevre bruste sau neregulamentare, se poate respecta un program bine stabilit, iar calatorii s-au aratat din ce in ce mai multumiti.

 

Circa 2,7 milioane de lei pentru 18.000 de metri liniari de separatoare

In privinta contractului incheiat cu firma care amplaseaza separatoarele, lucrurile sunt foarte simple: operatiunea s-a facut prin licitatie deschisa. “Administratia Strazilor a incheiat la data 5.11.2009 un contract cu UTI Traffic Management SA, al carui obiect il reprezinta proiectarea, livrarea si montarea a 18.000 metri liniari de separatoare de trafic cu dispozitiv de avertizare, in valoare de 2.696.400 lei, fara TVA. Atribuirea contractului s-a facut prin licitatie publica deschisa. Ca la orice achizitie publica, anuntul de participare a fost publicat in Sistemul Electronic de Achizitii Publice, unde se posteaza si intreaga documentatie necesara, precum si anuntul de atribuire. Orice firma interesata putea depune oferta”, ne-a spus Alina Roman, precizand ca oricine poate veni cu o propunere pentru montarea de diverse lucrari de semnalizare rutiera – de la simplu cetatean, la autoritati.

Directorul ASB sustine ca institutia pe care o conduce este un simplu executant al deciziilor municipalitatii. “Administratia Strazilor, conform avizelor eliberate de Comisia Tehnica de Circulatie, are obligatia de a asigura materializarea acestora. (…) Mentionam ca, in cazul separatoarelor de trafic, interventia in carosabil s-a realizat “in conformitate cu Dispozitiile Primarului General nr. 1795/2000 (privind termenul de executie al lucrarilor), nr. 2028/2001 (privind interventia in carosabil) si nr. 1601/2006 (privind completarea DPG nr. 1609/2000)”, dupa cum a fost prevazut in adresa nr. 334/ 28.01.2009 de la Directia Transporturi si Sistematizarea Circulatiei catre Administratia Strazilor”, argumenteaza Alina Roman.

In aceste conditii, sefa ASB apreciaza ca amplasarea de separatoare de trafic face parte din categoria lucrarilor destinate cresterii sigurantei circulatiei, iar autorizatia de construire nu este necesara pentru executarea unor astfel de lucrari, datorita faptului ca nu reprezinta investitii, ci lucrari curente care urmaresc sporirea gradului de siguranta in trafic. “Ca exemplu, amintim ca din aceeasi categorie fac parte si limitatoarele de viteza sau stalpisorii de protectie”, a conchis Alina Roman.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.