Căile de rulare de la Aeroportul “Henri Coandă”, în șantier

Lucrările de reparaţie la căile de rulare de pe Aeroportul Internaţional “Henri Coandă” au termen de finalizare luna noiembrie 2018, ele fiind demarate pe 12 aprilie, potrivit Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB).

Primele lucrări, care se vor realiza pe o suprafaţă de 3.050 mp, vor consta în înlocuirea dalelor de beton degradate pe platforma 1 şi căile de rulare aferente.

De asemenea, graficul de lucrări prevede lucrări de întreţinere a stratului de uzură la calea de rulare Oscar, prin frezare şi aşternerea unui nou strat asfaltic (9.500 mp) – în intervalul 14 aprilie – 1 mai 2018, respectiv lucrări de întreţinere a stratului de uzură la calea de rulare Delta (între 1 mai şi 1 iunie 2018).

CNAB precizează că această primă fază a lucrărilor face parte dintr-un amplu program de măsuri de remediere a suprafeţelor pavate din Aeroportul Internaţional “Henri Coandă” Bucureşti, plan care prevede, printre altele, operaţionalizarea pistei 2 (08L-26R) şi a balizajului luminos de categorie III A.

Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al CNAB, a făcut în 17 aprilie un tur cu jurnaliștii pe șantier, pentru a vedea mersul lucrărilor.

Directorul general al TAROM, Werner Wollf, a declarat pe 26 martie la Timişoara că Aeroportul “Henri Coandă” are nevoie de investiţii masive în căile de rulare, întrucât gropile din pistă taie roţile avioanelor, pe care le schimbă “într-un mod halucinant” – adică “de 3-5 ori pe săptămână”, în loc să fie înlocuite la câteva luni, iar acest lucru atrage costuri foarte mari pentru companie.

Valentin Iordache susține însă că la CNAB nu s-a înregistrat nicio reclamaţie privind distrugerea anvelopelor de la avioane – nici din partea TAROM, nici de la alte companii aeriene. “Nu am avut reclamaţii privind distrugerea anvelopelor aeronavelor nici de la compania TAROM, nici de la alte companii. Din verificările despre care ştiu că s-au făcut cu privire la frecvenţa înlocuirii anvelopelor TAROM, aceasta este aceeaşi de ani de zile”, a spus el.

Directorul TAROM s-a declarat nemulțumit şi de “modul în care vin pasagerii” curselor interne.

“La Otopeni, este nevoie de o investiţie masivă în căile de rulare şi cred că trebuie să ne schimbăm şi acolo modul în care vin pasagerii. Sincer să vă spun, mie nu-mi place că pasagerii de pe intern sunt lăsaţi undeva în câmp şi duşi cu autobuzele. Este o chestiune de civilizaţie şi de o posibilitate de a-i primi.Cu siguranţă lucrurile astea se vor schimba, pentru că este un proiect care este admis la nivel de minister, la nivel de aeroport, din câte ştiu eu; o să vedem ce se întâmplă. Pe noi, pe moment, nu ne încurcă decât gropile din calea de rulare şi care ne taie de fapt roţile avioanelor, pe care le schimbăm într-un mod halucinant, ceea ce înseamnă costuri masive pentru noi”, a spus Werner Wollf.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.