Calea Grivitei, blocata patru zile

Circulatia auto va fi sistata pe Calea Grivitei, incepand de vineri noaptea pana miercuri dimineata, intre Bd. Gh. Duca si Pasajul Grant, din cauza lucrarilor de constructie ale pasajului rutier suprateran Basarab. Concret, este vorba despre montarea tablierului metalic al podului hobanat, in zona intersectiei Caii Grivitei cu Sos. N. Titulescu.

Potrivit primarului general Sorin Oprescu, realizarea podului hobanat a presupus o etapizare a lucrarilor, din care s-a consumat pana acum executia pilelor si a culeelor, inclusiv a pilonului central cu sectiune casetata. Dupa montarea tablierului metalic, va urma betonarea dalei si pretensionarea cablurilor, pe masura ce se avanseaza cu tablierul, de o parte si de alta a pilonului. In final, va fi realizata statia de tramvai si legaturile sale functionale. Edilul face apel la intelegerea riveranilor si a participantilor la trafic fata de disconfortul creat pe timpul executiei lucrarilor. Riveranii pot circula pe trasee ocolitoare, prin strazile Miron Costin, Al. I. Cuza, Comana si C-tin Marinescu.

Trasee RATB modificate

Totodata, va fi deviata si circulatia unor mijloace de transport ale RATB, dupa cum urmeaza:

– Liniile 65 si 97 vor functiona pe traseul actual intre cartierul Pajura, respectiv “Strandul Straulesti”, si “Stoica Ludescu”, de pe Calea Grivitei, fiind montata o bucla provizorie pentru intoarcerea troleibuzelor.
– Linia 86 va functiona pe traseul actual, intre “Stadionul National” si intersectia Calea Grivitei/Banu Manta (Gara de Nord), cu intoarcere prin Bd. I. Gh. Duca, Bd. Al. I. Cuza, Str. Leonida Varnali, Str. Polizu, apoi traseul de baza.

– Linia 105 va functiona pe traseul modificat in ambele sensuri, de la intersectia Str. Av. Popisteanu/Bd. Ion Mihalache pe Bd. Ion Mihalache, Bd. Banu Manta, Bd. Al. I. Cuza, Bd. Gh. Duca, Piata Garii de Nord, apoi pe traseul actual.

Podul hobanat – date tehnice

In zona trecerii peste Calea Grivitei, peste pachetele de linii Cai Ferate apartinand complexului Gara de Nord si peste Bulevardul Dinicu Golescu, este in curs de realizare podul hobanat, cu o lungime de 370,7 metri. Constructia are un grad de tehnicitate ridicata, fiind ceva inedit in peisajul urban din estul Europei. Pe pasaj, pe zona podului hobanat, va fi realizata statia de tramvai dotata cu scari fixe, lifturi si escalatoare menite sa asigure legatura intre nivelul peroanelor statiei si nivelul solului, precum si cu statia de metrou Basarab.

Pilele viaductelor din beton sunt dispuse la 36 m, exceptand deschiderile extreme, unde s-au adoptat deschideri de 27 m pentru compensarea fortelor. Podul hobanat are, pe lungimea sa totala, urmatoarea dispunere a reazemelor: 56,732 plus 76,304 plus 170,511 plus 36,871 plus 30,283. In ceea ce priveste gabaritele verticale, s-au respectat, in general, 5,5 m inaltime libera peste linia de tramvai, si 7 m peste liniile de cai ferate.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.