Camioanele interzise pe drumurile din Muntenia si Moldova

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a decis sa restrictioneze drumurile nationale din Muntenia si Moldova. Intr-un comunicat al CNADNR emis miercuri, 16 decembrie, se arata ca,
urmare a viscolului puternic din ultimele doua zile, drumurile nationale au fost blocate de autovehiculele de mare tonaj, precizandu-se ca in acest context, incepand cu data de 16.12.2009, ora 11:00, comandamentul central
de iarna interzice circulatia autovehiculelor cu masa totala maxima autorizata mai mare de 7,5 tone pe drumurile din judetele Ialomita, Buzau, Vrancea, Galati si Braila.

FORT cheama drumarii in judecata

In replica, Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT) a anuntat ca va chema in instanta Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale pentru a solicita pagube materiale, in numele tuturor societatilor comerciale de
transport membre, afectate de interzicerea circulatiei pe mai multe sectoare de drum national si european, pe teritoriul Romaniei.

„Masura de restrictionare a traficului autovehiculelor de peste 7,5 tone, comunicata de centrul Infotrafic, este datorata lipsei de competenta a Companiei de Autostrazi si Dumuri ce se ascunde de propriile obligatii si
indatoriri, ca administrator al drumurilor nationale si europene.

Nu este posibil ca intr-o tara europeana, in 2009, la prima zapada din an, o intreaga zona teritoriala precum Moldova, sa fie rupta de restul tarii, fara ca persoanele responsabile de acest lucru sa raspunda in fata legii”,
se arata in comunicatul FORT.

Potrivit documentului citat OG 43/1997 prevede la Art. 40. alin (1) ca “Drumurile trebuie sa fie semnalizate ii
men?inute de catre administratorul drumului in stare tehnica corespunzatoare desfasurarii traficului in condi?ii de siguranta”.

In baza aceluiasi act normativ administratorul drumului trebuie sa informeze utilizatorii cu privire la restrictionarea traficului si trebuie sa intervina in timpul cel mai scurt pentru a asigura circulatia pe drumurile publice in conditii de siguranta. „Tot ceea ce aflam de la Compania de Autostrazi si Drumuri este ca pe intreaga retea nationala s-a actionat cu 9187 tone material antiderapant, ceea ce la un calcul simplu ne arata ca, in fapt, s-a utilizat circa ½ galeata nisip / km de drum. Eficienta acestei actiuni este simplu de constatat de catre platitorii de roviniete,
care trebuie sa se obisnuiasca, ca in dotarea autovehiculului sa cuprinda, in afara de lopata si nisip, o paturica, soba teracota, ceaiuri calde si Distonocalm, pentru a tranzita drumurile nationale.

Solicitam tuturor celor afectati de lipsa de reactie a autoritatilor sa se constituie parte civila in procesul intentat Companiei de Autostrazi si Drumuri sau sa cheme in judecata aceasta companie pentru a crea primul precedent in materie de administrare a drumurilor. Asa cum s-a tot vehiculat in promisiunile din campaniile electorale, autoritatile trebuie sa fie in slujba cetatenilor, insa modul de actiune al acestei companii ne arata exact contrariul”, subliniaza FORT.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.