CBRE: Starea de bine a angajatului, noua tendință pe piața birourilor

Noile generații caută o experiență completă, ce reunește zonele de office, retail, wellness și rezidențial, iar un studiu CBRE, realizat pe o perioadă de șapte luni, relevă că productivitatea angajaților a crescut cu valori situate între 10% și 45% în urma optimizării condițiilor de muncă din spațiile de birouri.

CBRE, liderul mondial și național pe piața de consultanță imobiliară, a realizat un studiu referitor la starea de bine a angajaților alături de Universitatea Twente din Olanda. Scopul acestei cercetări a fost determinarea impactului pe care optimizarea condițiilor de muncă din spațiile de birouri îl are asupra angajaților. Studiul a durat 7 luni, iar primele concluzii făcute publice arată că, în urma îmbunătățirii standardelor de wellness, productivitatea angajaților a crescut cu valori ce variază între 10% și 45%, în funcție de criteriul analizat.

Studiul se bazează pe cinci schimbări la nivelul mediului de lucru și al rutinei angajaților: introducerea plantelor în spațiul de lucru; reglarea luminozității în funcție de nevoile organismului (ritmul circadian); asigurarea unei hrane sănătoase la locul de muncă; pauzele de meditație și relaxare; stimularea activității fizice prin introducerea de biciclete medicinale sau bile fitness, care pot înlocui temporar scaunele de birou.

Cercetările obiective au arătat că performanța angajaților a crescut ca reacție la fiecare schimbare în parte. Astfel, introducerea plantelor în birouri a dus la îmbunătățirea calității aerului și la scăderea nivelului de stres și a crescut performanța angajaților cu circa 10%. Modificarea luminozității a crescut performanțele cu 12%, iar nutriția sănătoasă cu 45%. Pauzele de relaxare au dus la o productivitate cu 30% mai mare, iar activitatea fizică a crescut calitatea muncii cu 12%.

“Îmbunătățirea standardelor de wellness reprezintă o tendință extrem de puternică pe piața spațiilor de birouri care a prins tot mai mult contur și pe plan local. Conceptul de sustenabilitate a migrat din sfera proprietății în cea a utilizatorului, scopul fiind acela de a asigura o experiență cât mai plăcută și de a crește calitatea muncii. Implementarea multora dintre aceste standarde se poate face fără investiții majore, iar efectele în ceea ce privește tonusul și performanțele profesionale ale angajaților sunt extrem de benefice”, a declarat Mihai Păduroiu, Head of Advisory & Transaction Services – Office al CBRE Romania.

“În prezent, pe piața clădirilor de birouri asistăm la trecerea de la un simplu spațiu de lucru, la o experiență superioară care oferă acces facil la zona de birouri, la cea rezidențială și la spațiile de retail. Generațiile tinere își doresc să poată merge pe jos sau cu bicicleta la muncă și să aibă la dispoziție magazine și spații unde să poată face sport. Așa cum arată și o parte din concluziile studiului nostru, crearea unui spațiu de lucru neconvențional crește semnificativ productivitatea angajaților. Aș adăuga că, prin oferirea cât mai multor facilități, atragerea unor oameni buni și retenția lor devin mai consistente”, a explicat Mihai Păduroiu.

În opinia consultantului CBRE, segmentul de facilități pentru relaxare, cel rezidențial și zona  de birouri evoluează împreună, fiind interconectate. Marile proiecte de birouri nu mai seamănă cu cele de acum 5 sau 10 ani, iar dezvoltatorii de pe piața locală au început să țină cont de “experiența” pe care o oferă angajaților companiilor chiriașe. Tot mai multe proiecte de birouri includ facilități extrem de variate, de la piste de alergare amplasate pe acoperiș la parcări pentru biciclete și dușuri, săli de sport, grădini care includ zone amenajate pentru lucru etc.

Despre CBRE

CBRE Group, Inc. (NYSE: CBRE), Fortune 500 și S&P 500 cu sediul central în Los Angeles, este cea mai mare companie de servicii comerciale și investiții în real estate din lume, pe baza veniturilor din 2017. Compania are peste 80.000 de angajați (fără a include afiliații), răspunde nevoilor dezvoltatorilor imobiliari și deservește proprietari și chiriași prin intermediul celor peste 450 de birouri (excluzând filialele) din întreaga lume. CBRE oferă o gamă extinsă de servicii integrate, inclusiv administrare și coordonare de tranzacții și management de proiecte, managementul proprietății, administrarea investițiilor, evaluare, închiriere de proprietăți, consultanță strategică, vânzări de proprietăți, servicii ipotecare și servicii de dezvoltare. www.cbre.ro.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.