CE: Recomandări în privința drepturilor pasagerilor din UE

În cadrul eforturilor susținute de a diminua efectele economice ale pandemiei de COVID-19, Comisia Europeană a publicat, astăzi, un set de linii directoare pentru a se asigura că drepturile pasagerilor din UE sunt aplicate într-o manieră coerentă, în toată Uniunea. 

Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi

Guvernele naționale au introdus diverse măsuri, inclusiv restricții de călătorie și controale la frontiere. Scopul acestor linii directoare este să îi asigure pe pasageri că drepturile le sunt respectate. 

Comisarul pentru Transporturi Adina Vălean a declarat: „În lumina anulărilor în masă și a întârzierilor la care trebuie să facă față operatorii de transport pasageri, din cauza pandemiei de COVID-19, Comisia dorește să ofere certitudini legale în legătură cu aplicarea drepturilor pasagerilor din UE. În cazul anulărilor, furnizorul de transport trebuie să restituie banii pasagerilor sau să îi redirecționeze. Dacă pasagerii decid ei înșiși să își anuleze călătoriile, rambursarea se poate face în funcție de tipul de bilet, iar companiile pot oferi vouchere pentru utilizare ulterioară. Liniile directoare stabilite astăzi oferă un certitudine legală extrem de necesară în legătură cu modul în care drepturile pasagerilor ar trebui aplicate într-un mod coordonat la nivelul Uniunii. Continuăm să monitorizăm evoluția rapidă a situației și, dacă este necesar, se vor realiza pași suplimentari.”

Aceste îndrumări vor ajuta pasagerii, industria și autoritățile naționale, în această situație fără precedent, cu restricții importante impuse de guvernele naționale și efecte asupra serviciilor de transport, în UE. Prin clarificări, aceste linii directoare se anticipează, de asemenea, că vor sprijini reducerea costurilor din sectorul transporturilor, greu afectat de epidemie. 

Liniile directoare acoperă drepturile pasagerilor care călătoresc aerian, feroviar, naval sau rutier, maritim sau pe căile de navigație interioare, precum și obligațiile corespondente ale transportatorilor. 

Dacă pasagerii se confruntă cu anularea călătoriei lor, de exemplu, pot alege între rambursarea prețului biletului sau redirecționarea către destinația finală, într-un moment ulterior. În același timp, liniile directoare clarifică faptul că aceste circumstanțe sunt „extraordinare”, cu consecința că anumite drepturi – cum ar fi compensațiile în cazul curselor anulate cu mai puțin de două săptămâni înainte de data plecării – nu pot fi invocate. 

Background

Uniunea Europeană este singura zonă din lume în care pasagerii sunt protejați de un set complet de drepturi ale pasagerilor – indiferent că se deplasează aerian, feroviar, naval, cu autobuzul sau autocarul. Transportatorii trebuie să ofere rambursări (restituirea banilor pe bilet) sau redirecționarea pasagerilor cărora li s-au anulat serviciile. Transportatorii trebuie, de asemenea, să ofere sprijin, cum ar fi mese și cazare. În privința compensațiilor, regulile diferă, între modurile de transport. (RM)

Pentru mai multe informații:

https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/legislation/c20201830.pdf

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.