CFR Călători, despre retragerea din circulație a trenurilor Alstom

CFR Călători face precizări în legătură cu retragerea din circulație a celor patru trenuri pe zi compuse din rame Alstom, pe relația București Nord-Brașov și retur.

Este vorba despre două trenuri IR 16003 și IR 16004, care au fost retrase din circulație (începând cu data de 8 ianuarie, trenul IR 16003, respectiv 16 ianuarie, trenul IR 16004).

„CFR Călători a proiectat, odată cu schimbarea de mers de tren 2024-2025, care a intrat în vigoare din 15 decembrie 2024, 4 trenuri Interegio compuse din rame Coradia Stream pe relația București Nord-Brașov și retur. Proiectul este în conformitate cu Contractul de Servicii Publice încheiat intre CFR Călători și Autoritatea de Reformă Feroviară, primul contract adjudecat prin licitație competitivă.

În fapt, nu au circulat decât 2 trenuri compuse din rame Coradia Stream, cele de dimineață (IR 16001 și IR 16002). De ce? Din motive indepedente de voința CFR Călători, Alstom România nu a mai permis decât circulația a 2 trenuri Coradia Stream.

Ținând cont de Contractul de Servicii Publice încheiat CFR Călători și Autoritatea de Reformă Feroviară, care prevedea circulația a 4 trenuri Interegio compuse din ramele Alstom, compania a pus în vânzare cu anticipație legitimații de călătorii la aceste trenuri.

Din respect pentru publicul călător care a cumpărat anticipat bilete la trenurile IR 16003 și IR 16004 și pentru a acoperi o perioadă neasigurarea ramei Alstom pentru compunerea celor 2 trenuri de către Alstom (IR 16003 și IR16004), CFR Călători a pus temporar în circulație 2 trenuri cu locomotive și vagoane aparținand CFR Călători.

Deoarece motivul pentru care au fost menținute temporar în circulatie cele 2 trenuri aparținând companiei, respectiv onorarea biletelor cumpărate cu anticipație de către călători pentru trenurile IR 16003 și 16004 a încetat, CFR Călători a fost nevoită să solicite retragerea celor 2 trenuri din circulație care au suplinit temporar ramele Alstom”, se arată în comunicatul transmis redacției.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.